Illamående?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Ni som blev illamående i er graviditet hur beteddes sig det? Endast morrnar eller kan det komma lite hur som helst?

För min vän har börjat må illa på morgonen i en veckas tid nu men det hjälper när hon kliver upp ur sängen och rör sig lite.

Sv: Illamående?

Jag var tvungen att gå upp direkt när jag vaknade och äta annars mådde jag illa. Men jag kunde må illa även senare på dagen också. Det var dock värst på morgonen när det gått länge sen jag åt sist.

M.

kan nog vara rätt olika.
jag mådde jätteilla hela dagar ibland, men oftast lättade det framåt tolvtiden.
kunde inte äta eller dricka på mornarna, då spydde jag. ibland senare på dagarna också.
men så var nog mitt illamående rätt extremt också. nån vecka åt jag knappt nånting alls eftersom jag bara spydde upp allting..

Mådde illa de första månaderna av olika lukter. Blev super känslig :mad: och sp***e i parti och minut.
Fodrade hästarna :eek:
Släppte ut :eek:
Gick o handlade :eek:
Till slut blev jag van men fick en sorts nojja över att vara på offentliga platser :crazy:

Värsta gången var nog när jag varit i stallet tidigt och skulle åka till en kompis en lördagmorgon och i bilen började sp*.
Mitt på motorvägen.
Över hela ratten.
Fick hastigt ta mej in till vägrenen och stanna.
Vem kommer då? Jo polisen och tror att jag kört rattonykter och ska ha körkort och få mej att blåsa. :devil:

Förökte förklara att jag bara var gravid, men, bilen kladdig jag stank faan och grinade. :cry:

Tillslut så redde allt upp sig och jag fick hjälp att komma iväg men kul var det inte.
Då.

Min första graviditet var hemsk, jag mådde illa och spydde hela dagarna, men på kvällen mådde jag riktigt bra och åt och drack för att ta igen allt jag hade förlorat under dagen... Jag fick sedan akupunktur av min BM och då blev det bättre så jag kunde börja äta lite smått under dagen oxå och inte spy riktigt lika ofta.

Den här gången har jag bara spytt en enda gång (peppar peppar) och jag mår hyfsat om jag kliver upp och äter omedelbart. Men istället mår jag lite halv illa hela dagen och måste äta väldigt reglebundet annars blir det värre, jag mår även illa på kvällarna vilket stör mig för det hade jag inte räknat med... ;)

Jag mådde illa jämt. Hela tiden gick jag runt med spyorna hägrandes i halsen och en mage som tog det här med illamående till nya höjder med jämna mellanrum. Enda sättet att må någorlunda bra var att äta, men bara sånt med mycket vatten i. Allt annat fastnade i halsen.

Glad var jag när det var över.

Vad i hela fridens namn?! Har Jadzia skaffat barn, eller väntar barn? Jag minns bara dig som seniors största barnmotståndare, men skulle kunna bli seniors (potentiella) bästa mamma :)

Hur är det nu?

Åh, det har precis gått över, men jag har mått as varje kväll. Ja, jag mådde illa hela dagarna från det jag steg ur sängen, men KVÄLLARNA!!!!! Usch, jag låg som en död sill i soffan o så fort jag reste mig upp så spydde jag. Kvällsfodring av hästarna var en pina - många gånger fick jag besöka gödselstacken....

O detta är andra barnet - med första barnet mådde jag som en prinsessa hela tiden (o tyckte att folk verkade göra lite väl stor affär av allt sitt illamående. Antar att jag fick igen för min trångsynthet...)

Jag käkade åksjuketabletter - men vetefasen om de hjälpte. Trött blev jag i alla fall.

Jag mådde illa väldigt mycket från ca v 5-6 till v 15 ungefär och det var jättejobbigt. Det var verkligen inte bara på mornarna utan dygnet runt, utan avbrott.

Det enda som hjälpte var Postafen (finns receptfritt på apoteket), mineralvatten och grönsaker, t.ex. gurka, körsbärstomater och broccoli.

Nu i v 29 mår jag illa ibland, men inte alls så som i början. :)

Jag kunde må illa när som helst på dagen men oftast mot kvällen när vi hade ätit middag. Då kom oftast middagsmaten upp igen. Tack och lov varade inte illamåendet så värst länge. Ungefär en månads tid.

När började illamåendet? När ni visste att ni var gravida dvs när mensen utblev + postivt grav.prov eller innan? nyfiken i en strut
Javan

Jag började må illa när jag var i ca 7:e veckan. Till en början mådde jag illa from lunchtid och resten av dagen tills jag spydde på kvällen. Nu börjar jag bli bättre (är i v. 16), men mår fortfarande illa på kvällar och spyr ganska ofta (inte varje dag som förut, men till och från). Har aldrig mått illa på morgonen. :confused:

Förre gången mådde jag mer illa än denna gång. Då var jag tvungen att äta hela tiden, det gick åt ca ett halvt kilo vindruvor för att mocka en box. :smirk: Jag kunde bara äta riktigt fiberrika saker (mörkt bröd och rejäl fettsnål lagad mat) och frukt. Gick över efter ca tre-fyra månader.
Denna gång var det inte lika viktigt vad jag åt, men jag var tvungen att äta ordentligt hela tiden och det gick också över efter tre-fyra månader. Båda gångerna kunde jag bli så tvärhungrig att jag inte kunde göra NÅGONTING annat än att panikslänga fram en macka och glufsa i mig så fort som möjligt. Nu mår jag inte illa alls, det är drygt tre månader kvar. Förra gången hade jag ett enormt kaksug på sista delen, men det verkar också vara mindre nu. :d Hoppas jag... :D

Nu ska du inte bli alldeles till dig i trasorna. Här är det inga barn på väg. Däremot har jag varit gravid, men valt att avbryta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 398
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 256
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar