Illaluktande från munnen

lakrits

Trådstartare
Mitt sto luktar illa från munnen, kan det finnas andra orsaker än ev. en inflammerad tand?

Ska också säga att jag sitter och väntar på telefonsamtal från min veterinär nu men tänkte höra här ändå.

Sv: Illaluktande från munnen

Ja, foderinpackningar brukar ju inte lukta mumma. Ej heller problem från bihålor.

Pratade precis med vet. och hon nämnde också foderinpackningar, men även magsår, "tarmproblem" m.m.

Urk..ja..luktar hon lika illa på onsdag så ska jag återkomma och boka en tid för besök.

Hon är 19 år i år och det kanske blir sådana här problem på ålderns höst?

Kan mkt väl vara foderinpackningar..

Inget som har med åldern att göra dock..

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 453
Senast: Zetly
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
836
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka