Ilandsproblem... Tvött luktar efter torktumling

Xazo

Trådstartare
Jag har en spling ny torktumlare men tycker att tvätten luktar unket redan från första användningen. Vad akn man hitta på? För dammsugare finns ju doftkulor. Finns det ngt för torktumlare? Eller har du ngt suveränt husmorsknep?

Tack på förhand!
Xazo

Sv: Ilandsproblem... Tvött luktar efter torktumling

Ja, jag skulle oxå vilja veta ett bra knep för detta!

//Waern

Det är inte så att du har en snålställd tvättmaskin ? De ny maskinerna är så snålställda så de faktiskt inte tvättar rent. Sen när man torktumlar tvätten, så framträder en unken doft. Givetvis tror ju inte maskintillverkarna på detta utan anser att man ljuger ;)

Det kan vara sp med tvättmaskinen men inget känns när jag hängtorkar tvätten. Då luktar denn trevligt av sköljmedlet. Knepigt...

att de luktar unket brukar ju oftast bero på att kläderna är fuktiga, iaf blir det så för mig.
jag bruakr använda timerfunktionen istället för "skåptorrt" eller dylikt, och ställa dne på 40m, sen får den gå och då brukar det alltsomoftast vara torrt och lukta sköljmedel igen.

min nya torktummlare sluatade avge lukt efter kanske 10 torkar. det är smörjmedlet/olja i den som luktar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 090
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tjockistråden 4
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat