Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lazy1 skrev:Jägare
Tänk om det suttit en unge bakom hunden och stuckit upp huvudet precis då?
Eller om han träffat en människa vafan lite koll måste man väl ha. skjut på allt som rör sig.
Rigoletto skrev:Nej det får man nog inte. Men uppenbarligen är det ganska många som gör det eftersom både människor och hundar blir skjutna lite då o då.
Jag kan inte ens fatta att det överhuvudtaget kan hända faktiskt. Om jag var jägare så vore väl det första man skulle göra att sikta jättenoga så att man var säker på att inte skadskjuta djuret och på den tiden det tar att göra det måste man väl hinna se VAD det är man siktar på??
Ja är du säker på att det är en hund du har?BabeRuth skrev:Bu blir jag lite rädd,att sånt kan hända!?
Min hund som verkligen ser ut som en räv i mellanåt.
http://i31.photobucket.com/albums/c365/IorsMatte/nosar.jpg
BeastieBabe skrev:okai.. men då visste hundägaren alltså inte om detta utan lät sin hund springa i skogen ändå? då utsätter hundägaren hunden för en risk.. hunden borde ha haft signalväst på sig..
jag som har Pudel har signalväst (neongult reflextäcke) på sig när det blir mörkt bara för att bilisterna ska se hunden och jag skulle inte släppa honom i skogen under någon form av jakttid, speciellt inte utan väst..