IHhhhhhhh var min reaktion....

Gnist

Trådstartare
:cry: :cry:
Var ner och lade in ved i pannan, vilket inte tog mer än ca 2 minuter.
Kommer upp och ser dottern 4 år i hallen och på 2 röda, så snappar hjärnan att hon har KLIPPT :eek: :eek: gammelterrierns krage, på höger sida och inte lite heller :cry:

Ställde upp honom på trimbordet och skulle plocka till det hela och upptäckte då till min Stora Fasa att hon även klippt honom fram på halsen....

Har nu plockat bort alla saxhack ur kragen och av hans fina långa(ca 15 cm) tjocka krage återstår nu bara ca 5 cm av sidohåren och fram på halsen är det bara ca 3 cm kvar :( :(

Extremt otiming eftersom jag anmält honom till länsmästerskapet, som går av stapeln om ca 6 veckor.

Är nog bara att glömma den utställningen nu :cry:

Sv: IHhhhhhhh var min reaktion....

Usch. Det var ju verkligen ingen höjdare. :(
Men det viktigaste är väl att ingen, varken barn eller hund kom till skada, för det var det väl ingen som gjorde.
Och det kommer ju fler utställningar även om det känns tråkigt nu...

Fy vad trist. Du har ingen bild på eländet? :-)

Säger som fjutten, tur att ingen kom till skada..!

Jo visst är det trist, men håret på kragen har väl (förhoppningsvis) hunnit växa ut tills sensommarens utställningar :) Tur man har tre aussies till att ställa ut under våren och sommaren :banana:

Oh my!!

Stackare, förstår din sits. Stod i somras med södra Sveriges snyggaste tik av min ras och det enda hon gjorde var att klia i sönder pälsen... Sånt är så gulligt...

Tur att ingen större olycka hände, men himla tråkigt ändå. Köp ett sånt dockhuvud till barnet att frisera:)

//E

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hundhälsa Sitter hemma med en nyopererad hund som jag kliar mig i huvudet över. Cardigantik 4 år. För ca 2 månader sedan blev hon halt, efter...
Svar
10
· Visningar
2 482
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 850
Senast: Texaz
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar