Ignorera nick på forum

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ignorerar ett par användare, inte för att jag tycker de är jobbiga att diskutera med utan för att de (i mina ögon) skriver så urbota korkade saker att jag blir arg bara av att läsa vad de skriver. Det finns liksom ingen möjlighet till diskussion. I perioder är dock mitt tålamod bättre och jag kan se underhållningsvärdet i det :D

Jag ser sällan eller aldrig någon som "gnäller över ämnet"? Däremot blir det ibland kritik mot oklara frågeställningar, men är det motiverat är det ju bara något som hjälper att forma en diskussion.
Jag har sett gnäll över ämnet,det är ju bara bortkastad tid.
Det är ju inte direkt så att man är tvungen att läsa allt som skrivs.

Ignorera och ignorera... det finns vissa som jag slutat läsa, eftersom jag vet att de bara kör sitt eget lopp hela tiden. Och ju mer irriterade andra blir, desto roligare tycker de att det är. Så det behöver jag inte bjuda dom på :)
Nu känner jag ju helt klart att det skulle vara intressant om ni skrev ut nicken också... ;)

men det går säkert mot reglerna...

Jag har sett gnäll över ämnet,det är ju bara bortkastad tid.
Det är ju inte direkt så att man är tvungen att läsa allt som skrivs.

Jag skulle tippa på att de som skriver vad det nu är (menar du inlägg av typen "varför pratar ni om priset på dagstidningar, vi borde diskutera kattraser istället!" eller vaddå? O_o) inte ser det som gnäll utan försöker föra fram något slags åsikt i de flesta fall, och då gäller ditt råd väl även dig själv? Är det inte bara bortkastad tid att "gnälla" över "gnäll"?

... Och ja, jag har stora problem med att beskriva andras åsikter som gnäll.

Jag brukar ignorera ett litet gäng sådär till och från eftersom de sällan bidrar med något annat än argumentationsfel eller personliga påhopp, men klickar relativt ofta på "Visa ignorerat innehåll" för att se om de skriver något särskilt spektakulärt som bara måste bemötas.

Nu känner jag ju helt klart att det skulle vara intressant om ni skrev ut nicken också... ;)

men det går säkert mot reglerna...
Bortsett från otrevligt så är det ointressant... olika människor irriterar sig på olika företeelser.

F ö tycker jag att Mostermom skrev jättebra i inlägg 10. Men det är ändå inte säkert att vi tänker likadant och reagerar på samma saker.

I ett annat forum, dessutom engelskspråkigt, så hade vi en kille som reciterade en hel bok på chattfunktionen.
Han var uppenbarligen inte riktigt klar i huvudet och till sist hade alla honom på ignore.
Ibland var det någon av oss som tog bort spärren för att kolla om han fortfarande höll på och jo, det gjorde han. :crazy:

Jag skulle tippa på att de som skriver vad det nu är (menar du inlägg av typen "varför pratar ni om priset på dagstidningar, vi borde diskutera kattraser istället!" eller vaddå? O_o) inte ser det som gnäll utan försöker föra fram något slags åsikt i de flesta fall, och då gäller ditt råd väl även dig själv? Är det inte bara bortkastad tid att "gnälla" över "gnäll"?

... Och ja, jag har stora problem med att beskriva andras åsikter som gnäll.
Nej. mer inlägg av typ
- Åh nej inte en tråd till som handlar om xxx

Då tänker jag, jamen skrolla förbi då....

Det handlar inte (enbart) om att inte få, det handlar om att själv vilja ha ett någorlunda trevligt forum tycker jag. Jag tycker ärligt talat att det går över gränsen att du ens frågar...
NU vad du lite tramsig!

Det va uppenbarligen ett SKÄMT!

Nu vill du bara tjafsa, det får du gör i en annan tråd, annars ignorerar jag dig resten av dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 460
Senast: hollypolly
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 546
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
893
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Secret Santa 2024