Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha haNäe, jag är alldeles för nyfiken för att ignorera någon.
Ha ha
Det trodde jagskulle vara en av orsakerna
Jag kan bli irriterad på när vissa går på en och talar om för mig hur jag är och hur jag tänker... Upprepas det då ignorerar jagNej, ignorerar inte. Har inte stött på någon som är tillräckligt irriterande, än så länge.
Alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt - att jag inte behöver hålla med är en annan historia.
Det är ju de olika åsikterna som ger en diskussion - och också nya influenser.
Sedan kan jag tycka att det blir väldigt tråkigt när användare går till personangrepp och skriver att den ena eller den andra är korkad eller en surkäring eller liknande i brist på bättre argument.
Det är rätt intressant att se hur en del diskussioner liksom fastnar pga att olika nick inte inser att man egentligen håller med varandra i sak men uttrycker sig på olika sätt och därför inte alls kan förstå varandra.
Jag kan bli irriterad på när vissa går på en och talar om för mig hur jag är och hur jag tänker... Upprepas det då ignorerar jag
Om någon kallar en annan surkärring så är det okey om det är befogat
Ordmärkeri är lite jobbiga också, när någon hänger upp sig på ett litet ord, förvränger det och ältar det sen i varje svar...jobbigt...
Annars tycker jag också alla ska få komma till tals och det är roligt när det hettar till lite
Trots att jag till och från diskuterar rätt flitigt på flera ställen har jag bara ignorerat/blockerat en enda person någonsin trots att jag hängt mer än 15 år på olika chatter och forum. Orsaken till det är att jag tröttnat på att irritera mig på alla argumentationsfel, att försöka diskutera med sånt kommer inte att leda till annat än huvudvärk.
Sedan finns det förstås andra personer som promenerar på mina nerver då och då men där är jag duktigare på att ignorera på egen hand vid behov.
Jo, jag vet att det är lätt att missuppfatta vad som skrivs. Det är lätt att förstora upp det som skrivs och tolka det som ett påhopp.Det är aldrig OK att gå till personangrepp.
Att du eller jag uppfattar någon annan som "surkäring" betyder inte nödvändigtvis att personen är varken sur eller käring.
Bara att vi kanske missuppfattar vad personen skriver - precis som personen kanske missuppfattar det vi skriver.
Att börja kalla varandra för fula saker leder bara till att en diskussion inte går vidare.
Att tala om för andra hur de är - det är väl det som är att gå till personangrepp och använda fula "namn" om varandra.
Att missuppfatta är vanligt eftersom nyanserna i olika ord, eller användningen av olika ord och begrepp, skiljer sig åt i olika landsändar.
Ordmärkeri kan mycket väl komma sig av en önskan att få något förtydligat, att fel ordval leder till missförstånd.
Tycker jag.
Kan man se vem som ignorerar vem?Ja, jag har några på ignore.
Sådana som jag anser är genuint otrevliga, dito beräknande eller öppet rasistiska.
Det är för min egen sinnesfrid. Jag bara inte orkar.
Vem Vem??ja det finns en som jag ignorerat ett par gånger, även nu då jag vill behålla min sinnesfrid
Kan man se vem som ignorerar vem?
Ja varför ska man lyssna/läsa allt på nätet, när man inte gör det IRL?
Något jag kan bli litet trött på är när en person direkt går in i tråden för att gnälla över ämnet
Jag menar varför gnälla över ämnet i tråden, det är ju bara att låta bli att läsa...?