hjärter_dam
Trådstartare
allt förtroende jag hade för en av sveriges mer kända hopptränare/elitryttare. det var träning för denne på klubben, de hoppade ute och skulle träna ponnierna att hoppa vattengrav. en liten oerfaren ponny med en minst lika oerfaren ryttarinna på ryggen vägrade gång på gång på gång, och ganska snart beordnar tränare fram en mamma med långpisk som ska mana fram ponnyn över hindret. när detta inte hjälper tar tränaren själv fram en kratta och slår ponnyn på rumpa och bakben med kratt skaftet ett 10-tal gånger, innan ponnyn tillslut tar sig över. samma sak upprepas ett antal gånger innan träningen är slut.
fungerar det verkligen så här eller var detta ett sällsynt fall? jag tyckte mer att det liknade djurplågeri än hoppträning. hur glad kommer den ponnyn att bli nästa gång den får se en vattengrav? jag har iaf aldrig varit med om något liknanade och blev chockad och mycket illa berörd av hela händelsen.
fungerar det verkligen så här eller var detta ett sällsynt fall? jag tyckte mer att det liknade djurplågeri än hoppträning. hur glad kommer den ponnyn att bli nästa gång den får se en vattengrav? jag har iaf aldrig varit med om något liknanade och blev chockad och mycket illa berörd av hela händelsen.