Igångsättning!

F

fluffybunnyfeet

Nu efter betet är det dags att sätta igång min nya häst! Det är ett 11-årigt vbl sto som de senaste 2 åren gått med föl, innan dess har hon gått på travet och är enligt förra ägaren endast riden rakt fram i skogen. Vill gärna ha lite tips om hur och vad ni skulle gjort med denna dam! Har tillgång till paddock, underbara ridvägar finns om man lastar o kör 5-10 min från stallet, vi har endast 2 slingor i skogen på hemmaplan som man kan klättra lite på. Som sagt, lite tips! Någon?

Sv: Igångsättning!

Kul att man får sån enorm respons.. är det bara för att jag köpt en travis??:confused:

Sv: Igångsättning!

Ingen aning om hur ofta/länge man bör rida en häst som inte blivit riden på 2 år.

Men mitt bästa tips är skritt, skritt och skritt! ;) (I skog och mark)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 788
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka