Igångsättning??

candelia

Trådstartare
Jag har ett engelskt fullblods sto på 7 år. Hon har stått i vila i ca 3 månader, dock har jag ridit emellanåt men ej regelbundet.hon fick kraftig rasp och regnskållor så jag fick sluta rida ett tag och sen blev det bara att hon blev ståendes hemma. Nu är allt återställt och hon och jag är redo att starta igång igen. Men frågan är den att hur ska jag börja för bästa sätt för henne? Jag har ingen möjlighet med paddock elr liknande ,annars hade jag velat logera. Hon är en väldigt känslig dam och ett energi knippe så första månaden är iaf skritt som gäller! Jag vill gärna ha tips:)
Tack på förhand:D

Sv: Igångsättning??

Kan du inte ta dig till närmaste ridbana eller ridhus?

För övrigt kan du säkert hitta tips och råd i tråden för igångsättning :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Har under se senaste 10 åren ridit western. I vintras gjorde jag en "vild chansning" när jag valde att köpa ett engelskt fullblod...
2
Svar
23
· Visningar
4 284
Senast: lovehorses
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 602
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?