Igångsättning mm.

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pollykex

Hej allihopa. Skulle jätte gärna behöva lite hjälp och tips.
Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den tiden. Han har väldigt bra grundkondition och tävlade mycket dressyr för ca 2-3 år sen.
Någon som har några bra tips på igångsättning av en häst som stått ca 1 månad?

Sen tänkte jag kolla om någon vet om det är farligt att ge hästen rapsolja? Har hört av många att det är bra , för det är mycket bra fetter i den, Men har även hört av många att det inte är bra för häten kropp. Någon som vet?

mvh carolina

Sv: Igångsättning mm.

Jag lossade denna tråd, som varit nålad överst i forumet i flera veckor, för ett par dagar sen. Det var några, som undrade varför det är så många nålade trådar i forumen.

Är det då för mycket begärt att ni använder sökfunktionen och använder någon av de många senast startade trådar i ämnet, som redan finns?

Igångsättning efter bete, konvalescens och liknande uppehåll

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 733
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV