Igångsättning efter ET?

Muninn

Trådstartare
Hej alla!

Min femåring fick en liten genomkoll av ET i fredags. Han var kort i vänster sidan och lite låst vid vänster bog och vänster höftknöl. Blev manipulerad och fick akupunktur.
Hon tittade även i munnen eftersom jag nämnde att jag letade efter tandläkare, och hon såg då att han hade hakar och vargtänder, så han ska såklart inte ha bett i munnen tills munnen är fixad, och antagligen ett tag efteråt också.

ET ville att han skulle vila över helgen, vilket han gjorde. Idag jobbade jag för hand med bettlöst en kort stund. Finns det något som säger att jag inte skulle kunna sätta igång och rida imorgon? Utan bett såklart, men borde jag låta honom vara utan ryttare ännu längre efter manipulation och akupunktur?

Tack :bow:

Sv: Igångsättning efter ET?

ca 3dgr säger vår ET att vi ska ta det lugnt...första dagen vila andra dagen skritta och tredje dagen lite medel sådär...
Du kan rida ska inte vara ngn fara, men som sagt rid gärna på bettlöst tills du får munnen fixad ;)

Ah, härligt. Vill nämligen himla gärna prova hackamoret, har ridit en del på kapson, remontnosgrimma och repgrimma innan men tycker han blev himla seg och trist på alla. använde hacket idag och det kändes sååå bra vid hand.

Tack för hjälpen, då slipper jag ha dåligt samvete imorgon när jag kravlar upp på ryggen på honom :)

Absolut, jag tillhör oxå skaran som älskar hack, min häst blev som en gud på det inga problem alls...Så kör på du..;)

Liknande trådar

Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Líf
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Senast: ainasoja
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 172
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 377
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka