Ifor Williams vs boj

LoE

Trådstartare
Finns det någon här, som vet hur pass isolerad Ifor vagnarna är. Har själv åkt inne i en boj släp, och tycker att det är mycket som skramlar och låter. Åkte även i en umeå släp, och den gick väldigt tyst, och då kördes den på grus. Så finns här någon som vet hur det låter i en Ifor. Har en häst som är väldigt känslig för ljud när vi är ute och kör

Sv: Ifor Williams vs boj

Ljudkänsliga hästar dövar jag alltid innan körning, just för att kunna välja transport efter t ex säkerhet och inte ljudnivå.

Det här du helt rätt i, men hästen tycker om att bli kliad i öronen. Men att försöka stoppa bomull i hennes öron, är helt omöjligt. Har dock inte testat med luva.

Jag kör öronproppar, och visst, ett par hästar har varit en smula irriterade men det får de vackert finna sig i (de hade säkert valt bort grimma också, om det varit en möjlighet)

Tycker det är en intressant fråga!

Hur mycket låter det i transporterna egentligen under en färd?

Jag har själv aldrig åkt med i någon transport.

Min BOJ 220 SEH 2011
Den Går jätte tyst inuti..
Jag är jätte nöjd med den, och även mina hästar :)

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken... 2
Svar
23
· Visningar
1 327
Senast: GoLightly
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka