Idre fjäll i maj...

Cambrie

Trådstartare
Funderar på att åka upp och fjällvandra. Är inte i någon superkondis och vill ha leder därefter, eventuellt att dottern följer med. Funkar det? Hur van vandrare behöver man vara? Någon som har erfarenhet som kan berätta lite mer?

Vädret kan nog vara lite instabilt vid den tiden. Ha med kläder för alla väderlekar. Hur erfaren du måste vara beror nog på vilken sorts vandring du tänkt dig, korta dagsturer eller borta i fjällvärlden på egen hand i veckor i sträck?

Vädret kan nog vara lite instabilt vid den tiden. Ha med kläder för alla väderlekar. Hur erfaren du måste vara beror nog på vilken sorts vandring du tänkt dig, korta dagsturer eller borta i fjällvärlden på egen hand i veckor i sträck?

Nä, kanske en helg men dock med tält etc. Är det säkrare att åka i mitten-slutet av augusti (sommaren är inbokad som det ser ut nu på annat håll)?

Min upplevelse är att det i maj ofta är väldigt blött i norra Dalarna (snön har ju ofta precis smält då). Däremot brukar mitten/slutet på augusti vara riktigt fint!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 101
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama