Identifiera krukväxten

aiquen

Trådstartare
Kära buke jag need some hjälp!

För ett tag sedan köpte jag en jättefin krukväxt som växte och frodades och passade alldeles ypperligt att ha på min hylla i köket. Sedan åkte jag bort några dagar och när jag kom hem var den alldeles ... stendöd. :(

Nu skulle jag vilja ha en ny, men problemet är då att jag inte har den allra minsta aning om vad det är för växt! Någon växtkunnig här inne som möjligen kan hjälpa mig att identifiera den?

Så här ser den ut som mindre välmående:

Sv: Identifiera krukväxten

Det ser ut som en tvärdöd "plättar i luften". De torkar ut väldigt lätt. Jag tog själv död på en i våras när den starka vårsolen torkade ut plantan på bara två dagar.

Plättar i luften, hjärtan på tråd, ärtor på tråd. Förmodligen den förstnämnda.

Tack för svaren! Plättar i luften skulle jag tro att det var! Köpte en ny stackare i dag. Hoppas att den här kommer klara sig bättre! :)

Näe, någon "vanlig" murgröna var det då i alla fall inte. Sådana har jag flera stycken (levande :D) så de känner jag igen. Men det kanske finns fler sorters murgröna, vad vet jag. Plättar i luften kändes i alla fall väldigt likt!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Fem och en halv veckas semester. Jag har ingen aning om när jag hade så lång semester sist, eller om jag ens har haft det någon gång...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Trädgårdskunnig hjälp sökes! Jag har fått överta en trädgård där en blomentusiast har samlat växter sedan 60-talet och jag har förstått...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka