Idé torka

lillbeka

Trådstartare
Idé torka att göra träningen mer rolig. :confused:
Just nu tränar jag med hästarna varje ridpass;
Böja, ställa, halvhalter, skänkelvikning, framdels-/bakdelsvändning, rygga, galoppen, Galoppombyten (Ej Sessan), joggen, stopp, svänga, tempoväxlingar och formarbete för bärighetens skull.
vi rider ut också ngn gång i veckan. Vi ska börja med trail och Horsemanship övningar så fort marken har blivit mer stadig..

Sv: Idétorka

Gör det du känner för! :D Jag planerar sällan mina ridpass. Vissa dagar hade man kanske tänkt att träna reining, men när man väl kom ut till stallet ville hästen bara ut i skogen och då blev det så istället. Jag tränar mycket tempoväxlingar, och samling i trav och galopp. Lägg fram lite bommar och varva med sidepass och ryggningar i mönster, koner att rida slalom mellan. Utmana dig själv och hitta på nya saker hela tiden.

Jag lade upp en tråd på Dressyrforumet för ett tag sedan, och frågade hur man gjorde en bakdelsvändning korrekt inom dressyr och lade dessutom upp en video. Och eftersom jag fick massor av kritik för att min häst "bara står och skruvar" (långsam spinn;)) så fick jag för mig att börja rida "dressyrbakdelsvändningar" :D Jag och Liona tar också mycket pauser under ridpasset. Det behöver inte alltid betyda att stå stilla och bara andas, utan kanske att bara rida en avslappnad galopp några varv på volten. Det är vila det också!

Senast ändrad:
Sv: Idé torka

Igår på träningen tränade vi tempoväxlingar, något som jag har svårt att träna på själv, varför vet jag inte.
Från jogg ner i fin skritt o då inte bara lunka på skritt utan hon skulle jobba där oxå o gå sakta, upp i jogg igen utan att tempot ändrades.
Efter ett tag jogg o ner till halt o upp igen, gick faktiskt riktigt bra.
Sen lika dant i galopp ner till jogg o upp igen.
Lycka till.

Liknande trådar

Dressyr När ni rider, hur tänker ni ang hästens snedhet? Vad vill ni rätta till? Jag är riktigt kass på att känna vilket bakben som inte...
Svar
15
· Visningar
1 871
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 678
Senast: scizofren
·
L
Träning Jag rider en jättefin Nordsvensk (smäckrare typen) ca 5 gånger i veckan som verkligen är underbar på alla sätt - eller åtminstone var...
Svar
11
· Visningar
1 156
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka