Idag höll jag på att starta en gräsbrand...

SoffiProppi

Trådstartare
Ja, när fasiken kmr regnet!? Red i skogen, klättrade lite o hästen halkade till på en liten bergudd som stack upp. En liiiiiiiiiiiiten gnista kom o det började genast pyra i gräset och sedan ryka. Jag flög av hästen och stampade o hällde ut mitt dricksvatten (kan inte rida utan, dööööör) över fläcken. Herregud. :crazy: Snart blir det väl ridförbud också. :crazy:

Sv: Idag höll jag på att starta en gräsbrand...

Det undrar jag också, vi har snart inte bete så det räcker kvar + att det kommer 2st ponny till nästa vecka(Måste ha de 2)

Vilken tur att du hade vatten med dig, annars hade kunnat gått illa:S
Bra att du har med dig vatten när du rider ut, har aldrig jag:smirk:

Men vad läskigt, hade inte en tanke på att det kunde börja brinna av att man rider :crazy::D Tur att det inte blev mer iaf! Och att du hade vatten med dej :p

Ja, vårat bete börjar med sina. :crazy: Tur vi har många, stora hagar att byta med.

Vilken tur att du märkte det!!:eek:

*En liten fråga: Hur har du med dej vatten? Håller du i det, eller har du någon slags hållare?

Ja, fy sjutton om jag inte sett det. Det var precis bakom stallet/hagarna. :crazy: Vattenflaskan är obligatorisk numera för mig tror jag

ja, absolut! :eek:

Jag har en typ grej man sätter runt magen som joggare brukar ha. :D

Den ska nog bli obligatorisk för mej också nu :crazy: Skulle väl lika gärna kunna komma en gnista om man rider på asfalt eller grusväg om det vill sej illa. Det är läskigt! Här hade vi iofs regn i natt, i typ fem minuter. Mamma som var uppe sa att det kanppt hann nudda backen innan det avdunstade. Det behövs mer regn!

Ja, när fasiken kmr regnet!? Red i skogen, klättrade lite o hästen halkade till på en liten bergudd som stack upp. En liiiiiiiiiiiiten gnista kom o det började genast pyra i gräset och sedan ryka. Jag flög av hästen och stampade o hällde ut mitt dricksvatten (kan inte rida utan, dööööör) över fläcken. Herregud. :crazy: Snart blir det väl ridförbud också. :crazy:

Oj, ja vilken tur du märkte det och va så snabb att stoppa det :D
Just vid sånna tillfällen är man glad att man har barfota hästar;)

Nämen Herre Jössös! :eek:

Vilken tur att du var uppmärksam! Det har inte ens slagit mig att något sådant skulle kunna inträffa...:cool:

Den ska nog bli obligatorisk för mej också nu :crazy: Skulle väl lika gärna kunna komma en gnista om man rider på asfalt eller grusväg om det vill sej illa. Det är läskigt! Här hade vi iofs regn i natt, i typ fem minuter. Mamma som var uppe sa att det kanppt hann nudda backen innan det avdunstade. Det behövs mer regn!

ja, precis. :crazy:

Oj, ja vilken tur du märkte det och va så snabb att stoppa det
Just vid sånna tillfällen är man glad att man har barfota hästar

Haha, ja, det finns ju en del fördelar med barfotahästar. ;)

Nämen Herre Jössös! :eek:

Vilken tur att du var uppmärksam! Det har inte ens slagit mig att något sådant skulle kunna inträffa...:cool:

Nej, jag har aldrig ens tänkt tanken att det skulle kunna hända heller. Tur jag tittade ner för att se vad han halkade på, annars... :crazy::cool:

Usch, vad läskigt!

Jag längtar faktist lite efter regn nu, våra hagar är inte speciellt gröna just nu..

jag har bete previs vid 45:an höögt gräs å allt... nackdelen e ju att de e precis vid 45:an X/...

Jag törs inte rida där det är bergigt/stenigt när det är så här torrt. Skulle ha väldigt svårt att förlåta mig själv om jag blev orsaken till en brand, även om det är oavsiktligt.

Nej, inte jag heller egentligen. Om jag är ute i skogen skrittar jag enbart o aktar mig för stenar o bergsuddar, denna missade jag dock då den var oerhört liten, knappt en hov stor. Hände liknande sak förra året, då på min förra foderhäst som älskar att släpa fötterna efter sig. Han satte pyr på gräset bredvid vägen (asfaltväg) men tjejen bakom mig såg det som tur var.

Ja, tänk om det skulle ta fart och bli en ordentlig brand, så nära stallarna med! :eek: Usch, fy faan! Jag försöker nu ett tag rida mest på våran gräsbana, den är avsiktligt kollad efter stenar regelbundet, just pga detta.

OJ!

Vad läskigt! :crazy:
Tur att du hade med dig vatten, och ännu bättre - att du upptäckte det! :bow:

Ja, huga :crazy: Usch, vill inte tänka tanken på om jag missat det med tanke på hur nära stallet det var...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka