Idag höll jag på att starta en gräsbrand...

Sv: Idag höll jag på att starta en gräsbrand...

Ja, när fasiken kmr regnet!? Red i skogen, klättrade lite o hästen halkade till på en liten bergudd som stack upp. En liiiiiiiiiiiiten gnista kom o det började genast pyra i gräset och sedan ryka. Jag flög av hästen och stampade o hällde ut mitt dricksvatten (kan inte rida utan, dööööör) över fläcken. Herregud. :crazy: Snart blir det väl ridförbud också. :crazy:

Hihihi :D det var inte precis den här histrien jag förväntade mig när jag såg rubriken hehe :D

Hade ställt mitt hår till stort och högt(mitt hår är normalt sett nedanför midjan). Sen hade personalen till stället vi var på satt värmeljus i ögonhöjd (normalt set två hyllor där man kan ställa sin öl/drink om man vill ut och röka.) och jag vände mig om för att hälsa på någon :angel:

Pja stort tuperat hår mad massa hårspray kanske inte är det optimala i alla fall :D

Tur att det gick bra! :eek:

Vi pratade om det jag och maken häromdagen när vi var ute och red, här uppe har det varit stopp på alla skogsmaskiner pga gnistrisken, men så pratade vi om att man faktiskt sett en och annan gnista från en skodd hästhov också... Vi skrattade och sa att snart är det väl förbjudet att rida på skodda hästar i skogen :rofl:

Det tyckte vi var kul, för vår är oskodda = vi kan rida på som vanligt :idea::angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka