Idag har jag tagit farväl

Bison

Trådstartare
av min älska Kaka. Efter bara ett halvår tillsammans tog vår saga slut och det hat har verkligen varit som en saga.

I januari sålde jag min förra häst eftersom vi inte passade ihop, jag hade pressat mig själv så hårt, jag kände mig helt tom och trodde att jag aldrig mer skulle vilja ha en ny häst.

Men suget och längtan kom tillbaka, inte efter att träna och tävla som innan utan en längtan efter en häst att bara ha roligt med, en bästa vän.

I flera år har jag drömt om en liten tuff irländare som modigt galopperar genom livet med spetsade öron.
Hamnade på ett större jaktstalls hemsida och där fanns han, Sky Walker.
En blyg skimmelskäck som fångade mitt hjärta direkt. Såg bara två små bilder och en kort liten filmsnutt men jag visst, det där är min häst.

16 april åkte vi ner till Malmö för att möta upp och köra hem honom. Allt gick ofattbart bra, han klev på släpet som ingenting och stod som ett ljus de fyra timmarna hem.

Efter det har allt bara rullat på, han var väldigt grön men har utvecklats väldigt snabbt. Vi har tränat dressyr, terräng, hoppning, ridit ut långa turer, varit på stranden och galopperat, gått promenader, ridit barbacka och bara haft det helt perfekt.
Han har varit min drömhäst på all sätt, helt fantastisk liten häst med världens största hjärta.

För sex veckor sedan ändrades allt, han blev rädd för en av mina hundar och jag föll av. Hade oturen att slå upp en gammal fraktur och fick operera om foten = ingen ridning på ett bra tag.

Då funderade jag inte så mycket över det som hände, han har aldrig reagerat på något innan, men samtidigt är det en häst och det finns inga garantier.
Men han fortsatt bete sig annorlunda med de som red honom.
För ett par veckor sedan eskalerade det ordentligt och han ballade ur totalt.

Jag blev helt chockad över det som hände, hela dagen efter låg jag i sängen med en hemsk känsla av att det var något allvarligt fel på min älskade häst.
Det gick inte att känna igen honom.

Mina värsta farhågor besannades, det fanns inget att göra för honom och idag fick han avsluta sitt liv endast fem år gammal.

Jag har inte varit i stallet så mycket senaste veckan, jag har inte orkat.
Idag när jag gick ut och ropade på honom kom han och mötte mig med spetsade öron, sitt vanliga glada obekymrade jag, det som jag älskat så mycket.

Han fick sitt favoritgodis, bananer, jag kramde honom och tog farväl.
Min underbara stallägare hade tagit ledigt från jobbet för att vara med och stötta och trösta, hon tog över och ledde bort honom och jag åkte hem, grät hela vägen hem.

Jag vet att jag tog rätt beslut men det gör så ont, så fruktansvärt ont.

Första gången jag rider honom


på terrängbanan






Vid vättern




Barbacka hemma


Världens snällaste




 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Jag beklagar verkligen! :( Så tråkigt! Jag har följt din andra tråd i tysthet över dig och din vackra häst. En stor kram till dig!
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Så ledsamt att läsa, tyckte verkligen att ni verkade som gjorda för varandra. Så otroligt charmig liten häst dessutom, ledsen för din skull :(
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Jag hade totalt missat vad som hänt med dig och din fina Kaka.

Beklagar sorgen, kan inte ens föreställa mig hur det känns !
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Beklagar sorgen, ibland är det dom allra finaste som får gå, alldeles för tidigt. :(
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Åhh :( Har följt dig på både bloggen och här och han var verkligen en vacker individ. Tråkigt att han fick sluta sina dagar för tidigt. Sörjer med dig.
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Massor av tröstkramar till dig :heart

Fina Kakan... Han verkade vara en sån underbar och go häst. Vila i frid Kakan :heart
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Jag kan bara beklaga förlusten. Du har inte haft det så lätt och jag håller tummarna för att det framöver blir ljusare.
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Gråter när jag läser ditt inlägg, sänder dig varma tankar och styrka. Vilken vacker häst.

Är rädd att jag snart står inför detta själv, att få lov att ta bort min drömhäst, bara fyra år gammal...jag vet inte hur jag ska klara av det. Så mycket drömmar och så mycket kärlek...hur går man vidare liksom?

KRam till dig.
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Usch vad ledsen jag blir för er bådas skull =(
Vad var det för fel på honom?
Stor kram!
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Så fruktansvärt ledsamt. :(
Ni var ett av mina absolut favoritekipage här på buke. :love:

Massa tröstkramar till er! :heart
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Fina, modiga Kakan. Jag har bara sett dina bilder på honom här på Buke, men hans blick och uppsyn säger mycket om vilken fantastisk häst han var. Jag beklagar verkligen :(
 
Sv: Idag har jag tagit farväl

Jag kunde inte läsa, så otroligt sorgligt, sitter och gråter även jag :cry:

Du är en väldigt ansvarstagande djurägare och jag vet att du kommer hitta en annan vän med tiden.

Kram
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 832
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 859
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 513
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp