segersten
Trådstartare
Idag hände det som inte får hända! Jag och min mamma skulle ut och rida och lämnar våran ena häst plus en inackorderingshäst kvar inne i stallet. I varsin bo. När vi kommer tillbaka efter ca 10 min. (skrittade bara en liten kort runda ut då den jag red på är under inridning. Så har våran häst sparkat och levt inne i stallet och lyckats kröka ett av gallren som sitter för fönstret såpass mycket att han har kommit igenom med hoven och krossat rutan. Tack och lov har han inte skadat sig men det kunde ju gått riktigt illa! Alla senor m.m kunde ju blivit uppskurna! Hästen ifråga är nu flyttad till en bo utan fönster och gallrena mellan boxarna kommer tas bort i helgen och ersättas med vägg i stället. ( han är lugn o boxen så länge ingen går iväg).
Men nu till min fråga. Vad har ni för galler för fönsten? Vi har vanliga typ boxgaller. Stål pinne som det är hålig innuti. Men jag känner att jag vill byta till ngt starkare. Finns det? Och vad ska man ta isf?
Kan fixa bild på hur det ser ut nu ikväll..
Men nu till min fråga. Vad har ni för galler för fönsten? Vi har vanliga typ boxgaller. Stål pinne som det är hålig innuti. Men jag känner att jag vill byta till ngt starkare. Finns det? Och vad ska man ta isf?
Kan fixa bild på hur det ser ut nu ikväll..