Idag föddes dem=D

Varmblod90

Trådstartare
Idag kl: 08:50 föddes den första valpen som är en TRF hane.
8:52, kom en liten sobeltik ut.
9:13, kom det sobelhane
9:16, kom det ytligare en sobeltik
9:35, en trfhane
9:52, sobelhane
10:50, sobelhane
Sammanlagt blev det 7 st helt underbara valpar:love:
Detta är tikens andra kull och hon är en helt underbar mamma, har hela tiden koll på sina bebisar:love:

Här kommer lite bilder=)

18359368.jpg

18359369.jpg

18359370.jpg

Sv: Idag föddes dem=D

Gud så kul :love: blir ju helt valpsjuk...
Fler bilder!!

GRATTIS!!

Jättefina valpar, härligt!

Verkar vara många kullar födda idag - har sett hela 3 trådar om detta.

Jag sitter också och väntar på valpisar nu, kommer när som helst (dag 59 idag) och mår jätte jättedåligt :crazy: Är så orolig att något ska gå fel - första gången för både mig och hunden.

Tack:)

Vad spännande:D Det kommer säkert gå bra. Man är ju alltid nervös första ggn, det var jag med. Men det har alltid gått bra för hos. Så då går det nog bra för dig med:banana:

Mer bilder kommer i nästa inlägg:D

AWW, kännermejj lite efter , men har juh redan sagt grattis på hemsidan ^^, jaha , ÅÅÅÅÅH vad sööta , jag måsta komma ut ngn dag när jag är frisk ...:D ses då , <33

Detta är sobelhanarna:)
18359371.jpg

Tikarna
18359376.jpg

Och slutligen dem TRF hanarna:love:
18359373.jpg

Mer bilder tog vi inte idag:D

Men gud så söta! :love:
Nu längtar jag ju verkligen efter en valp, särskilt när man ser dem här små underbara collievalparna, men mamma har bestämt sig att det inte blir fören till nästa år! Och då blir det en collie till!
Men det är ju långt dit!

Tack alla:D Nu ligger dem här bredvid och piper i drömmen:love: Det är helt underbart att höra:love:
Längtar tills dem är ca 1½-2 veckor gamla när dem börjar se och höra. Det är så roligt när man pratar med dem och dem lyssnar och titta mot en:love:

Det går snabbt till våren ska du se;) Det är ju bara 19 dagar kvar av feburari. Sen kommer mars. Det kommer gå fortare än vad man tro.
Vad roligt att ni ska köpa en collie:), från vilken kennel hade ni tänkt er då? Se om jag känner till den:D

Alldeles nygligen somnade en av hanarna in:cry::cry:
Vi märkte igår eftermiddag att han började bli lite segare men han "duttade" på tiken och verkade frisk ändå.
Men idag på morgonen var han sämre och vi åkte in till djursjukhuset där undersökte en vet. hnm och lyssnade på hjärta och lungor och dem kom fram till att han hade ngt fel på lungorna (lunginflammation)
Hon sa att vi kunde ge hnm en dag och vi fick hem pencillin..
Men han klarade sig inte utan dog bara för 10-15 minuter sedan i mammas famn....
Jag kan knappt fatta det.
Bara för tre dagar sedan var han frisk och "sprang" omkring i valplådan och "skällde". Lekte omkring...
Usch detta känns så himla hemskt:cry::cry:
Det är helt underbart när valpar kommer till världen, men ibland är det så man ångrar när valpar dör. På måndag skulle han fylla 3 veckor.
Och dessa hundar, tiken/mamman hon fattade. Hon fick lukta på hnm när han dött och hon slickade hnm på nosen och gick sen därifrån. Precis som hon ville säga adjö:love:

Jag kände att jag ville skriva av mig lite:cry::cry:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 357
Senast: regina11
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en Pomeranian tik (införd från USA). Världens goaste, underbart temperament, mycket lydig. Pomeranians är ju en stor hund i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 414
Senast: Lia66
·
Övr. Hund Idag fyller Al-Dabarans Z-kull 11 år :D Jag vet inte riktigt vilken av valparna på bilden här ovanför som faktiskt är Zala, men tippar...
Svar
15
· Visningar
1 695
Hundavel & Ras Den 10/6 fick min tik fem (renrasiga) valpar, 4 hanar + 1 tik, alla svarta. :love: Valpningen gick bra, hon födde fem valpar på tre...
2
Svar
27
· Visningar
2 585
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka