Idag får vi hem våran Sessa!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Wishes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 407
W

Wishes

Ätnligen får vi hem våran vackra padda =)
En söt orientalflicka blev det! Kan inte låta bli att lägga ut lite bilder!
*så glad*
Finns det några här på forumet som har OSH,OLH,SIA,JAV?

{1203-75f1bec7e9846b385e9a99c3bb808569}.jpg

{1203-cf07d9591cbe19ed16f70fcc7790dedd}.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Idag får vi hem våran Sessa!

Mycket vacker ! Dom är verkligen eleganta. Men jag skulle aldrig orka med rösten :smirk:

Jag kan ge dej en röstinspelning på en hungrig/glad/tjatandes om att få gå ut -Nisse :smirk:
Imorse ville han ut och hoppade upp på min mage (ledig och hade sovmorron) -jag vaknade av att han satt fem centimeter från min ansikte och glodde intensivt... tyvärr gjorde jag det stora misstaget att öppna ögonen...
MJAAAAAAIIIIIIIIIIEEEEEEEUU... ända tills man kliver upp och öppnar dörren...
Och ja, han har vart kastrerad i över ett år.

Fladdermusöron :love:
Jättesöt katt :)

Mina pratar också, men dom orientaliska raserna har oftast en annan röst än andra katter. Ett annat tonläge liksom.

Besök en utställning, man brukar höra vilken avdelning dom orientaliska raserna sitter i. Och när dom är uppe för bedömning :smirk:

mer bastant röst! fy för våran ena katt när hon höglöper! *uscha* ;) :crazy: men men man vänjer sig!

Älskar verkligen oriental katter :D finns nästan inte några finare katter :p förutom kissen vi hade förut....en vanlig bonnkatt :p hee

Jag har aldrig varit på en kattutställning, men det blir nog nu mer våran lilla *ler* verkar spännande! Kan tänka mig en del jamanden *Skrattar*

ju större desto bättre... typ *skrattar* =) hon e toksöt :love:

ju större desto bättre... typ *skrattar* =) hon e toksöt :love:

I like :love:
Jag har ju korat. Samma ursprung, men helt olika typutveckling. Rösten är densamma om inte snäppet värre hos korater :angel:

jo jag hörde "kåtakatt" inspelningen *skratt* Men kan säga att våran låter nästan så när hon höglöper, men inte lika "falsett" ;)

Jag har ju min underbara lilla gos. Hon är snart ett halvår gammal. Har haft siames i 11år och bara älskar den rasen, när det gäller deras röster är dom lika härliga som resten av katten tycker jag :love:
th_feliz.jpg
th_feliz1.jpg

Ska väl tillägga att jag även har två "vanliga" kissar också (hur nu en kisse någonsin kan vara vanlig), och även dom är ju hur underbara som helst.

Gratulerar till en ursöt oriental :)

Oh vad fina *ler* i framtiden kommer jag skaffa en siames också! *ler* urfina! Helt underbar och social ras! :)

Jättesöt! Jag tycker de ser så coola ut :D

Sööt men gud va långa näsor de har nu.... Var ju finare innan när de inte var riktigt så långa... :D

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt... 2
Svar
26
· Visningar
2 491
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 490
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder
  • Bildtråd
Tillbaka