Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh...Jag kollar på anime (japanskt tecknade serier) på japanska med engelsk text. Finns några ruggigt bra serier även för vuxna, men det faller säkert inte alla i smaken då det trots allt är tecknat (även om det ser väldigt trovärdigt ut).
Oj, ja jag har några favoriter. Beror lite hur din smak är.Oh...
Anime gillar jag.
Har du npgra favoriter?
Jättemycket i den är väl på engelska??Night train to Lisbon - Portugisik film Bra film!
Jag kollar på anime (japanskt tecknade serier) på japanska med engelsk text. Finns några ruggigt bra serier även för vuxna, men det faller säkert inte alla i smaken då det trots allt är tecknat (även om det ser väldigt trovärdigt ut).
Oj, ja jag har några favoriter. Beror lite hur din smak är.
Just nu gillar jag:
Bungou Stray Dogs
Attack on Titan
One Piece (låååång serie, pågår fortfarande)
Elfen Lied
K
Code Geass
Durarara!!!
Historys Strongest Dicipline Kenichi
Fate/zero
Antique Bakery
Arslan Senki
Bara för att nämna några få.. Som nog blev lite mer än få men... Och ändå är det inte alla...
Åh, nu kommer jag på fler filmer!
Spirited away och Min granne Totoro
Idag när jag öppnade tråden så slog det mig samma sak, undra om inte om mycket är på engelska i den?Jättemycket i den är väl på engelska??
Det är några år sedan jag såg grekiska Dogtooth nu, känner att jag nog måste ännu mer understryka att den är absolut ingen feelgood-film och att man bör nog varnas/kolla upp lite i förväg/ha mental beredskap om man känner att man kan ta anstöt eller må dåligt av den. Så jag inte lurar någon att söka upp den som sedan känner "WTF"? Och blir mycket arg för att jag föreslagit den. Bifogar del av recension:
"I cannot feel good about recommending this movie without a HUGE warning. There is lots of graphic sexuality bordering on and crossing what you might see in most adult films, except in DOGTOOTH the sex is awkward and at times extremely perverse. There are also bursts of violence that looks disturbingly real, the most shocking scene being very near the end. The scene in question was so brutal that it made me really contemplate looking away and I’m no stranger to incredibly violent scenes; that’s all I will say so I can stay away from obvious spoilers.
DOGTOOTH is a film to be enjoyed only by those with a taste for extremely polarizing types of cinema. It’s not hard to imagine people watching this and being violently angry with anyone who suggested they watch it, but on the other hand they too might find fascination in the themes it presents. I have no doubt DOGTOOTH will make you laugh but it also has the potential to turn your stomach."
Själv minns jag faktiskt inte den som riktigt så långt över gränserna, men jag får kanske leta upp den och se om den själv. För den har i mitt tycke både konstnärliga och riktigt djuplodande infallsvinklar som är behållningen av filmen, snarare än bara sex och våld vilket förvisso ingår men upptar heller inte det mesta av filmen.
Men som sagt: se den på egen risk!
Åh, nu kommer jag på fler filmer!
Spirited away och Min granne Totoro
Jag såg den också när den kom ut. Himla bra film!
Älskar filmfotot i den. Tycker inte att den var så himla extrem eller chockerande, men beror väl på vad man har för bakgrund också. Tänker att den säkert är brutal för en helhjärtad katolik typ.
Måste se hans nya...
Fyller på med Svart katt, vit katt. För den som gillar lite udda filmer