IceImpulse

I

iceland

hejsan någon som vet vart man kan behandla sin häst med iceimpulse. det ska vara som ett slags infrarött ljus som man behandlar mot tex muskel sträcking´med mera med mera!! kan man köpa en sån här annordning??? nån som vet vad det kostar?

Sv: IceImpulse

Infrarött ljus är helt enkelt värmestråning, så det är säkert bra för musklerna. Men du kan säkert hitta billigare sätt att värma en stel muskel. Kanske en traditionell "vetevärmare" till exempel.

Infrarött ljus är helt enkelt värmestråning, så det är säkert bra för musklerna. Men du kan säkert hitta billigare sätt att värma en stel muskel. Kanske en traditionell "vetevärmare" till exempel.

Men det låter så mycket häftigare med infrarött ljus och då fungerar det säkert mycket bättre också..;-)

/ Lavinia, skeptisk till det magiska med IR efter åtskilliga föreläsningar om det på sjukgymnastprogrammet.

mina frågor var nu inte vad du tyckte om produkten det skiter jag blankt i utan hade andra frågor, har du inga svar på det så svara ej alls tack.../en som tycker det funkar!!

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
335
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar