Ibland UNDRAR man....

B

blesi

Hur kan man få att ledinflamationer skulle kunna vara ett dolt fel?! Har en bekants bekant som sålt häst och nu vill de nya ägarna reklamera pga ledinflamationer. En gårdsbesiktning gjordes med böjprov och hästen longerades även- allt ua. De nya ägarna bytte dessutom försäkringsbolag och dom har ersatt de nya ägarna utan att knorra (det skulle dom väl inte gjort om de ansett att det varit dolt fel, sådana historier har man ju också läst om).

Sv: Ibland UNDRAR man....

Det är mest tragiskt faktiskt. Vanligaste felet som uppstår hos nya ägaren, utan tvekan.

Hur länge har de haft hästen?

De har haft hästen i 1 månad. Vet inte om det kan påverka? Men som sagt så gjordes ju både böjprov och arbetsprov (longering). Jag har då aldrig varit med om att inte ledinflamation skulle visa sig på böjprov

Senast ändrad av en moderator:

Skulle bli väldigt förvånad om de skulle få igenom det som dolt fel.
! månad räcker med råge att se till att hästen får ledinflammationer,

Det var min första tanke oxå. Men man undrar ju hur man kan kommma på idén att skylla på någon annan (reklamera för dolt fel) istället för att ta sitt eget ansvar... Dessutom så har det ju skrivits otaliga spaltmeter om just ledinflamationer just vid byte av ägare och miljö.

Hoppas bara att förra ägaren står på sej och inte tar tillbaka hästen.Man får som ägare ta ansvar och inte försöka komma undan genom att reklamera.

Jag hade ledinflamation en gång och det kom øver natten efter att jag anstrængt benen hårt i kyla så det kanske ær det dom har gjort med hæsten.
Kan inte deras veterinær førklara før dom hur det dær funkar..
Man kan knappast bøja och greja med en inflamerad led det kan jag skriva under på, jag hade så ont att jag knappt kunde stå upp trottts stødbandasje och det var øver på en vecka men jag kunde børja arbeta redan efter 3 dar med bandasjen på.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 631
Senast: 13579vas
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 223
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 672
Hästmänniskan Hejsan, låångt.. Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden mer än att kanske få lite hjälp och råd angående hur jag ska göra åt... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka