Ibland är det svårt att få saker rätt

KL

Men för helvete!
Om folk skulle sluta bli "upprörda" och "kränkta" för skitsaker så skulle vi till slut kunna börja ta tag i de riktiga problemen i världen! Tex som krig i alla dess former, förtryck osv. Men nej då. Folk ska sitta hemma och bli upprörda över en tecknad film! Jag har ett förslag: Om du blir upprörd: SLUTA TITTA!

Alla som blir "upprörda" och skriver om filmen bidrar till gratis marknadsföring för denna film!
Kanske du skulle leva som du lär, då vore det enklare att ta det du skriver på allvar.

Du sitter ju själv och blir rejält upprörd över en tråd, och om du blir upprörd över något som inte är krig, förtryck osv, så ska du ju enligt ditt eget resonemang sluta läsa och hålla käft.

Du bidrar till gratis marknadsföring av tråden genom ditt inlägg.

KL

Men för helvete!
Om folk skulle sluta bli "upprörda" och "kränkta" för skitsaker så skulle vi till slut kunna börja ta tag i de riktiga problemen i världen! Tex som krig i alla dess former, förtryck osv. Men nej då. Folk ska sitta hemma och bli upprörda över en tecknad film! Jag har ett förslag: Om du blir upprörd: SLUTA TITTA!

Alla som blir "upprörda" och skriver om filmen bidrar till gratis marknadsföring för denna film!

Du låter ju mest upprörd hittills i tråden.

Nu är det ju, som tur är, danskarnas påfund så den behöver ju inte avskräcka dig från att rösta i Sverige (den kanske till och med ska vara en uppmuntran till att rösta för oss i Sverige så vi inte förlitar oss på andra läders omdömen eftersom de tydligen saknar vissa spärrar på sina håll :D)
Smart :D

Oj men hjälp! Vad är det här egentligen. Visst, budskapet är ju bra men det var väl kanske inte det bästa sätt att framföra det på

Tror de gjorde det redan i förmiddags? :) Och det är fint att de ber om ursäkt, tycker jag, men det här känns som ett typiskt "tänka efter före en agerar"-situation :D
Bara för att jag inte har sett nyheterna förrän nu... :mad:

Jo, absolut, men bättre det än att de försöker tala om för världen varför den är så bra och att alla som reagerar har fel. ;)

Bara för att jag inte har sett nyheterna förrän nu... :mad:

Jo, absolut, men bättre det än att de försöker tala om för världen varför den är så bra och att alla som reagerar har fel. ;)
Fast jag tycker att det är bs faktiskt. Alltså uppenbart tycker de att den är bra, uppenbart har de fattat att den kommer få kritik så att då komma med en oj hoppsann vi ber om ursäkt-ursäkt känns ju bara tramsigt. Lite som när nån politiker "råkar" skriva något rasistiskt i ett internt mail och det sedan kommer ut och dom bara nej men oooj, förlåt, jag mår så dåligt över vad jag skrev.

Det här partiet valde att göra en helt rubbat märklig valfilm. De visste ju vad de gjorde när de gjorde den. Fint att de ber om ursäkt men vad fan är det värt egentligen?

Fast jag tycker att det är bs faktiskt. Alltså uppenbart tycker de att den är bra, uppenbart har de fattat att den kommer få kritik så att då komma med en oj hoppsann vi ber om ursäkt-ursäkt känns ju bara tramsigt. Lite som när nån politiker "råkar" skriva något rasistiskt i ett internt mail och det sedan kommer ut och dom bara nej men oooj, förlåt, jag mår så dåligt över vad jag skrev.

Det här partiet valde att göra en helt rubbat märklig valfilm. De visste ju vad de gjorde när de gjorde den. Fint att de ber om ursäkt men vad fan är det värt egentligen?
Absolut, jag försvarar det inte. Inte nånstans. Och det påverkar givetvis inte partiets syn på saker och ting, åtminstone inte på kort sikt. Men när det ändå redan är gjort ser jag det väl som bättre att de tar till sig kritiken och rättar till det än hävdar sin rätt i det hela. Å andra sidan är det väl kanske mer privatpersoner som gör sånt, politiker har väl knappast råd med det, speciellt inte inför val...

Fast här handlar det inte ens om ett enda parti, utan om en informationsfilm från EU-upplysningen inom Folketinget.

Så jag vet inte, de visste säkert vad de gjorde men de kunde ju också låtit den vara kvar på hemsidan och struntat i det. Eftersom det inte är ett särskilt parti som står bakom så handlar det ju inte om att någon förlorar röster på det viset som det kunde gjort. Därför tycker jag att de faktiskt är bra att de ber om ursäkt och tar bort den, även om problemet som så givetvis inte försvinner och allt är bra.

Helt i stil med vad jag förväntar mig från Danmark

fiskochfri.jpg

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 207
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama