i vilket sammanhang tävlar man i 115?

W

Whitaker

hej alla.. en fråga.. kollat lite på hästanonnser å så står det tex. tävlad upp till 115cm med plac. vad menas med detta? i vilket sammanhang tävlar man 115??

Sv: i vilket sammanhang tävlar man i 115?

115 är som en 110 hoppningen fast hindrena har 5 cm högre maxhöjd. Just 115 är väl inte så jättevanligt men när man kommer uppåt i klasserna är de nästan lika vanliga som "hela" höjder.

man kan ha 115 på vilken vanlig tävling som helst. kan finnas tex som förklass till allsvenskan.
115 räknas som en 110 vad det gäller championatspoäng mm

okej, då vet jag.. tack så mycket!:bow:

Om det är i ponnysammanhang så kan det tex vara en LA+5cm.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka