I vilken klass anmäler jag hunden..

movi

Trådstartare
till utställning om hunden på utställningsdagen är 9 mån OCH 2 dagar?

I valpklass 6-9 mån eller

Öppen klass 9 mån-

Det gäller en Inoff utställning.

Sv: I vilken klass anmäler jag hunden..

Juniorklass, eller nu i ditt fall öppenklass eftersom det inte verkar finnas nån klassindelning på de vuxna.

Ok, tack!

Vi var på utställning idag, och jag hade anmält honom till Öppen Klass, det fanns ingen Juniorklass.

Men det var flera som hade anmält till valpklass 6-9 mån, några av hundarna, ej samma ras, var födda ett par dagar tidigare än honom.

Och då funderade jag på hur månaderna räknades, om jag anmält honom fel.

För mig spelar det ingen roll om det är fördel/nackdel med yngre/äldre hundar i gruppen, det är ju bara en Inoff.
Men för en del verkade det MYCKET viktigt...
Jag fick höra att det var en nackdel med yngre hund bland de äldre, att de andra är ju mer färdiga... Och? stor betydelse på en Inoff...

Jag hoppas att du tar frågan på rätt sätt, för att jag frågar bara av ren nyfikenhet och lägger inga värderingar i den.

Innan du skaffade din hund så var du väldigt inne på att skaffa schäfer av brukslinjer, och skrev till och med att du absolut inte ville ha med exteriörlinjerna att göra. Jag är nyfiken på vad som fick dig att ändra åsikt? :)

(eftersom att även ställandet verkar intressera dig nu)

Utställningen var på hemmaplan, och jag tycker det är kul att göra olika saker ihop med hunden.

Jag kan tänka mig att ställa fler gånger, men inte åka land och rike runt för att göra det. Sånt stort intresse har jag inte.

Vi går även på Bruks, kurser av olika slag, och även med i spårgruppen, i höst blir det tävlingslydnadskursen, och om allt går vägen med MH, HD mm, så blir det bevakning. Där har vi varit med några gånger.

Man kan ställa ut ibland och även träna på bruks. :laugh:

Har aldrig under mina 29 år som hundägare bara varit insöad på endast en sak.

Nja, nu missförstod du nog min fråga. Jag undrade varför du valde en hund med exteriörlinjer, när du i tidigare trådar (innan köpet) sa att du endast var intresserad av schäfer med brukslinjer,det vill säga, vad som fick dig att ändra dig :)

Jag ifrågasätter inte att du ställer ut ibland! Det gör jag också.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 666
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 394
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
670
Senast: YlvaG
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 283
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka