I vilken ålder börjar ungstoet brunsta?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Krisse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 519

Krisse

Trådstartare
Ja som ni ser i rubriken är det om ungstoets brunst jag undrar. Unghingsten kan ju bli könsmogen vid åtta månaders ålder men när får stoet sin första brunst?
Har försökt att leta här men hittar inga svar på min fråga.

/Kristin

Sv: I vilken ålder börjar ungstoet brunsta?

De brukar börja brunsta på våren efter sin första vinter, hur gamla de är då beror väl på när de föddes. Men typ samma ålder som hingstungarna om man har otur....

(jag har haft ett sto som blev dräktigt efter en tjuvbetäckning - hingsten på rymmen :devil: - vid ganska exakt ett års ålder)

Sv: I vilken ålder börjar ungstoet brunsta?

Ok, tack för svaret!

Har nämligen en tio månaders unge här som lyft på svansen och "skvätt" otroligt mycket ett par dar. :o Var nästan orolig att hon hade urinvägsinfektion men det kan ju vara brunst då:angel: Eftersom hon mår bra, äter och dricker som vanligt och har fin urin.
Hoppas hon inte blir en "pissmärr":eek: hehe

/Kristin

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 501
Senast: Puffindog
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 395
Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Flavor
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka