I väntan på bebis... uttråkad!

Sv: I väntan på bebis... uttråkad!

Spännande, vi får se vem som får först! Är det ditt första barn? Jag gick över 8 dagar sist och det var riktigt tjatigt. Hoppas på lite tidigare denna gången :)

Ja, det är mitt första. :)

Hoppas innerligt på att släktdragen går igen, mormor fick tre barn, den första 6 veckor för tidigt (han dog tyvärr efter 1 månad eller så), den andra är född 2 veckor tidigt och mamma är född en vecka för tidigt.
Jag är född en och en halv vecka för tidigt sen kommer min bror och sabbar "rutinen" då mamma gick över nästan två veckor med honom...

Du får säkert innan mig låter det som. Vet ni om det är en kille eller en tjej?

Nej, ingen aning men typ 98% av de som gissat tror pojke och vi kallar omedvetet magen för "Han"... :)

Nu befinner jag mig inte i samma situation som en del av er - jag har 124 dagar kvar till bf för att vara exakt, men jag kan bara inte begripa hur ni kan ha så långtråkigt..?

Att inte göra någonting är ju alldeles fantastiskt! :angel: Jag är latheten personifierad och kommer då inte få problem med att få tiden att gå utan att göra speciellt mycket.

Kanske jag då, i maj, får undan julgardinerna?! :idea:

Haha, det låter jätteskönt med att gå hem från jobbet och visst är det skönt att inte behöva gå upp lika tidigt på morgonen o köra till jobbet.

Men jag tror det är en kombination av att man är spänd av förväntan, samtidigt som man är lite nervös och till råga på allt ganska klumpig så man kan inte göra så mycket mer än att vänta.

Orolig i själen och tung i kroppen helt enkelt - ingen bra kombination. Men visst har man det bra egentligen, borde verkligen inte klaga :)

Jag har inte heller något större problem att fördriva tiden med ingenting, Hey, jag skulle nog ligga bra till inför en OS-medalj i Ingentingande. :D
Men! Återkom om hundra dagar så får vi se hur pepp du är. ;)

Nu är jag iofs en ganska aktiv person och får lätt långtråkigt, men jag tyckte också att det lät jätteskönt att bara få vara hemma och ta det lugnt den sista tiden. Och visst, första dagen var härlig! Men sen tar det ju kål på en =) Det är inte bara att man är hemma och gör ingenting (man är faktiskt rätt otymplig när det bara är några dagar kvar), utan det är ju det att man faktiskt väntar på bebisen och det nu är så nära. Plötsligt blir varje timme en evighets väntan!!!

Jag har ju läst många trådar tidigare om personer som gått över tiden och nästan brytit ihop. DÅ kunde jag inte förstå det, vadå, har man väntat 40 veckor liksom så borde det ju inte vara så svårt att vänta tre till? Men nu förstår jag precis!

//Julia

Sen har man ju också (iaf jag) hela tiden räknat ner till ett visst datum (BF), så när ungen inte är ute den dagen känns ju alla dagar efter som evighetslånga. Och som buset säger längtar man ju efter bebisen också. Och jag som är en hönsmamma blir ju så orolig, nu när han är ute kan jag titta till honom titt som tätt. :)

Åhhh jag tycker att denna sista tiden bara är såååå seg! Har ändå två månader kvar till bf. Upplevde inte första graviditeten alls såhär för då jobbade jag heltid och var väldigt fysiskt aktiv in i det sista + att sonen föddes en månad innan bf. Nu tycker jag att min kropp är så skör och orkar inte med nåt alls. bara en normal promenad gör att jag blir totalt färdig! Sen säger "alla" att även detta barnet kommer tidigare, det kanske det gör men hur kul är det att gå och tro att det okmmer redan i februari men i stället väntar det till början av april?
SJÄLVKLART är jag tacksam över att jag kan bli gravid! Egentligen tycker jag det är rätt mysigt men jag tycker inte det är kul att inte orka göra nåt, inte få göra nåt när det känns konstigt i kroppen osv. Nä, detta är sista graviditeten skulle jag tro!

Hehe nej jag förstår att man blir rastlös av själva väntan på bebisen, det är ju liksom inte månadens räkningar man går hemma och väntar på, men ändå...

DOCK har jag full förståelse för den otroliga frustration när det går över tiden, det är ju som när ett program på tv är försenat, tåget är sent, kompisen är sen till fika osv. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 950
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2