I väntan på bebis... uttråkad!

sassiball

Trådstartare
Jag har idag 27 dagar kvar till bf. Hur får ni andra tiden att gå? Så himla långtråkigt. Sitter här och läser på buke, men tom det tröttnar man på till slut. Jag har havandeskapspenning pga mitt fysiska arbete och jag har nu varit hemma en vecka. Jag jobbade en månad längre än vad jag egentligen behövde, just eftersom jag minns hur himla långtråkigt det var sist...

Har en liten gosse på 2 1/2 år och han är nu hos dagmamman några timmar för att rasta av sig och leka med andra barn, det behöver han.

Jag har ett par hästar hemma, men är klar i stallet så det finns inte mycket att göra där heller. Igår storstädade jag sadelkammaren och putsade allt läder - det var iof lite roligt, men nu är ju det gjort. :p

Blir nog att jag tar en långpromenad, det är rätt skönt med frisk luft..

Har iof en hästaffär på gång så det händer lite i alla fall :)

Sv: I väntan på bebis... uttråkad!

Varulvslekar på Äldre Ungdom! :D Utan dem hade jag aldrig överlevt, och jag jobbade ändå 50% fram till BF. Det är riktigt tråkigt att bara gå hemma! Och annars är du så välkommen hit för att smörja min sele, det borde jag göra men är så lat. :p Fixa allt du vill ha fixat nu, det blir så mycket besvärligare när knodden kommer. Då får du gosa istället. :D

Varulvslekar haha. Äldre ungdom, vågar man gå in där? Var länge sedan jag lämnade tonåren :p

Jag med. Men de bits inte. Eller ja, bortsett från de som är varulvar såklart! ;) Underbart tidsfördriv iaf. :D

Baka så det finns fika hemma när alla kommer och vill hälsa på när barnet är ute! Laga mat och frys in så det finns hemma de första dagarna, bara till att värma då.

Släng ut saker på Tradera. Det tar tid att rensa och hitta lämpliga saker, lägga ut auktioner och bevaka.... sen ger det ju extra pengar och det är ju aldrig fel! :D

Är du galen!!? Laga mat o baka, när det finns att köpa i affären :D Nä, fy hushållsbestyr är det värsta jag vet, i alla fall allt som har med mat att göra. Däremot ska jag bädda spjälsängen o plocka undan lite, här var visst rätt mycket leksaker framme hehe

Tack ändå för tipset, vi är ju alla olika.. :angel:

Jag har 25 dagar kvar.
Vi kan slå vad om vem som kommer först. ;)
Det fördriver säkert... 7 minuter?

Jag har stallet kvar att fixa idag, det tar 40 minuter om jag gör det långsamt och fyller på spån...
Vi ska möblera om i sovrummet och få in spjälsängen på något vis. Men det hjälper ju inte ditt tidsfördriv. ;)

Jag kan skicka över alla mina lädersaker så kan du putsa dem!
Westernsadeln tar 4 timmar att göra ordentligt och selen är inte långt därefter, lägg därtill tre engelsk-sadlar och 48 träns så har du ju två dagars arbete. ;)

Ja, fy 17 vad trist det är att bara gå hemma. Jag kan inte gå, stå eller sitta några längre stunder, så det begränsar sannerligen urvalet för att göra något kul!! Har nu gått 8 dagar över tiden och fattar bara inte hur jag ska stå ut. Ligga i sängen två veckor till? Nä nu måste jag tänka positivt, smörja träns och selar var en skitbra idé! Idag ska jag också köpa ett broderi, vete katten hur man broderar men kan väl inte vara rocket science...Jag såg en dokumentär om världens fetaste man, han låg i sin säng JÄMT. Då har man själv inte mycket att klaga över, egentligen.

Jag har 20 dagar kvar och varit ledig 2 vec...
Hade hoppats att jag skulle börja boa lite som man läst om i sina gravidböcker, men icke... Jag är totalt ointresserad av att städa garderoben el röja vårt tredjerum som i framtiden skall bli barnrum... Synd...

Har däremot skaffat Facebook så jag är inne och snokar där en del, kollar in gamla klasskompisars bilder och försöker lista ut vad dom sysslat med.
Har även bokat en del fikor och luncher med folk jag inte träffat på länge, så dom dagar jag inte är i stallet, (där jag verkligen borde putsa mina grejer) cyklar jag faktiskt till stan...

Jag gick hemma 3 MÅNADER med foglossningen innan bebis kom, fyyy vad jag led. Kunde inte göra ngt heller ...

Hitta ett beroendeframkallande dataspel kanske :idea: bränner mkt tid, men jag hade svårt med det också för jag kunde inte sitta så länge ... pust och stön. Lider med dig och hoppas du kan pyssla med pållarna iaf, det kunde inte jag :(

Tiden går faktiskt, jag var hemma 50% sen v. 12 och sen 90 dagar men HP. När vattnet sen gick så fick jag panik för jag inte hunnit klart med allt :D

:D Jag känner igen det.
Jag var sjukskriven heltid från v 32 och samma dag som jag vaknade av värkarna hade jag köpt hem mat för att göra lasagne och pajer. Det slutade med att mamma fick åka hem till oss och frysa in köttfärs m.m. Vi fick bråttom in till sjukhuset så vi hann inte det :rofl:

kl

Har också aptråkigt... Försöker ta mig till stallet varje kväll och fördriva lite tid där. Är uppe i vårt husbygge och kikar, men är inte till någon större nytta och det blir snabbt jobbigt att stå upp för länge. Har åkt i väg på några turer för att köpa panel, golv och kika på tapeter (ska kolla tapeter idag) med maken, vilket fördrivit tiden bra men gett mig mycket värk i njuren istället (hemskt att sitta i bilen).

Enligt min beräkning har jag gått över en vecka idag och enligt UL har jag BF idag. Jag förstår inte hur jag ska stå ut i eventuellt TRE veckor till!!!??!!

//Julia

kl

Jag har varit hemma sen den 14 december.... Jag har haft tur att min sambo har varit sjukskriven 100% tills i förra veckan så vi har roat oss ganska bra:D Åkt och hälsat på folk och fixat och donat. Men nu när han har börjar jobba gör jag inte mycket alls, jag fixar stallet, städar hemma, varje dag, hela tiden:) , är ute på lååånga promenader med hundarna, jag tänkte att jag kanske kan ge bebben lite hjälp på vägen att komma ut:D hihi. Sen sitter jag mycket och snokar runt på internet. Fast jag tycker att det är jobbigast för ryggen att sitta så jag försöker aktivera mig ist.
Har 23 dagar kvar, men den får gärna ploppa ut idag! :D

/Karro

kl

haha jag har det uuuunderbart just nu.

Har läst upp en massa kurser på distans hela hösten och inte gjort annat än att plugga, i fredags blev jag helt klar och kan nu bara göra absolut ingenting, så skönt!

har idag 6 dagar kvar till bf , har dock en känsla av att jag kommer gå över tiden, men iaf jag njuter nått så sjukt av att bara ligga på soffan kolla på serier och ha det hur bra som helst :D

Ja dig kan jag förstå som har pluggat hela hösten, det blir man less på och då är det skönt att vara ledig! :)

kl

Så kul med alla svar! Tydligen inte bara jag som går o väntar..

Men jag fick faktiskt lite fart här i eftermiddag och har nu storstädat hela huset, bäddat både barnvagn o spjälsäng. Jag har tom rensat avloppet under badkaret :p

Så lite huslig har jag faktiskt varit. Funderar på om jag skulle putsa fönster någon dag. Det var bara 3 1/2 år sen sist :angel:

Jag har också pluggat hela hösten, och jobbat en massa, hade examination av mitt examensarbete förra veckan och är nu klar, känns jätteskönt! Men jag hr ändå inte kunnat tänka på annat än att jag vill ha ut bebis nu...

Skönt att du kan ta det lugnt och vila upp dig, hoppas att du slipper gå över tiden!

//Julia

Nja, finns inte så mkt att göra i stallet eftersom min häst är en unghäst och jag vågar inte hantera henne själv just nu i halka och snömodd. Sen orkar jag inte heller. Jag har varit hemma nu sen i somras i princip eftersom min rygg totalbrakade ihop, men den är mycket bättre nu faktiskt mot slutet. Jag har faktiskt kunna ägna hösten åt att ta igen några resttentor som jag har haft, så det har varit kul att göra något vettigt. Men nu är jag GRAVT uttråkad. Hm,,dataspel man kanske skulle köpa det där World of Warcraft...Men då blir nog maken avundsjuk och försöker sno det..hm...Idag fick jag en UL-tid iaf, förmodligen på måndag om en vecka, fattar inte hur jag ska palla den här veckan fram tills dess. Jag har på känn att jag kommer att gå över tiden rejält faktiskt, så den där UL-tiden lär nog behövas.

Jag ska också på UL nästa vecka, då bm tyckte min mage växt lite dåligt. Kommer inte ihåg mitt sf mått just nu, men alla som träffar mig tycker magen är liten. Då var det tvärtom förra gången, tror alla kommenterade hur enorm jag var!

Har gjort ett tillväxt UL innan för två veckor sedan och då var allt ok, så jag oroar mig inte så mycket över det. Är bara lite förvånad då jag trodde att jag skulle få minst lika stor mage den här gången.. Däremot kan jag inte låta bli att oroa mig lite över hur bebisen ska må under förlossningen. Förra gången var jag mer orolig över hur jag skulle klara det, men det vet jag ju att jag gör. Hoppas bebisen gör det med...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 950
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2