I vad transporteras era hundar?

P

pralin

Om er hund t.ex. åker tåg, hur transporteras den? Har ni något speciell väska/bur eller har ni hunden bara i koppel?


Lägger till: Är kanske bra att veta hur stor hundarna är också ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I vad transporteras era hundar?

Min hund är så stor, så han åker i bara koppel, skulle jag ta honom i bur behöver jag bärhjälp:D
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

På tåg åker min hund i kopppel.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

våran hund åker altid i koppel. både på buss o tåg. Dels lättare så, sen trivs hon bäst så.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

När vi bodde uppe i Luleå och åkte tåg hem till Gävle så fick vår Schnauzer åka i sin bur.

Det är natt-tåg och han skulle aldrig få ro om han skulle ha legat fri, han fick ligga i sin bur med en filt över.. ( 11 timmars resa )
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Jag har schäfern i koppel och blandistiken lös vid min sida.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

dvärgpinscher och amstaffblandis. har båda i koppel.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

I koppel på tåg och väska på buss (slipper betala då :angel: ). en Bichon Havanais.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

pointer i koppel lungn som en filbunke.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Har min dv.schnuzrar i koppel. Brukar ha med en handuk att lägga på golvet så ligger de på den och sover.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

min hund åker i koppel (eng springer spaniel), helst av allt vill han sitta på sätet eftersom han är en riktig fönstergluttare, men det får han ju inte såklart! :)
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Båda mina hundar åker numera bara i koppel, den äldsta tiken (blandras storlek bordercollie) har alltid åkt i koppel medans valpen numera får åka i koppel då hon har blivit för tung för att ta i bur (väger ca 10kg eller så)
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Är veckopendlare med hund så vi åker tåg flera gånger i veckan och det är enbart koppel som gäller. Det är en liten hund som ligger i knät under resan.

Majoriteten av hundar på tågresa (jag åker så mycket att jag faktiskt har ett statistiskt godtagbart underlag :D ) reser i koppel utan bur. De gånger som jag har sett att folk har bur med sig så har det varit tik med valpar och någon gång chihuahua. Jag tror att det är platsutrymmet som gör att det är få reser med bur.

Mitt skäl att resa utan bur är två:

(1) Min hund vägrar bur (särskilt bland andra hundar då det gör att hon känner sig trängd).

(2) Jag vill resa hyfsat smidigt eftersom jag reser ofta. För att inte ha för mycket att bära så får hunden allt gå på sina egna ben.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Han åker i koppel, har alltid gjort. Är en sex månader gammal Västgötaspets.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Orkar inte bära på min så han får går själv... Han är för stor, 35 kilosklump... Jag brukar ta med hans filt så får han ligga på den när det inte är mjukt golv...
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Lillhunden i knät och stora i koppel brevid.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

En stålbur i bagaget. Åker han lilla bilen så sitter han i baksätet, inte så bra men han åker inte där så ofta.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Jag brukar ha Selma (38 cm hög, 14 kg) på min jacka på sätet bredvid, oftast ligger hon halvt i mitt knä.. Hon har alltså bara koppel på sig.

Vi åker väldigt sällan bil så då brukar hon sitta i knät. Har en bilsele som jag försöker komma ihåg att ta med.
 
Sv: I vad transporteras era hundar?

Min chihuahua åker alltid enbart i koppel. Hon är så liten så henne kan man bära utan problem trots att man kanske har väskor mm.

Min Jack Russell åker alltid i sin bur. Hon har alltid sett buren som någon slags trygghet och hon är van att åka i den då vi åker bil mm, så hon får fortsätta åka i den, trots att det hade varit enklare om hon kunnat gå brevid i koppel. Men hon gillar sin bur. Hon sover till och med i den på natten. (den är inte stängd då)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp