Sv: I natt gick andningslarmet ...
Babysense II är ett superbra larm. Och superkänsligt! Man skall tänka på att det INTE funkar vid samsovning, eller om man har en mobil som snurrar och spelar på sängen. Då tar det upp den andra rörelsen. Den registrerar mina steg om jag går bredvid spjälsängen!
Vill man samsova finns det en liten 'säng i sängen' man kan köpa som heter CoZee och koppla BabySense till, jag har ett sånt men typ aldrig använt det, så tänker nån på ett sånt kan ni höra av er till mig
.
Dessutom har jag ett
respisense, ett litet larm du fäster på blöjan. Den fungerar vid samsovning, i vagnen och trots mobiler etc. Den känner att bebisens mage rör sig. Den är helt okej också, men det blir fler falsklarm, den glider av eller så blir det en liten lucka ibland när blöjan blir tyngre. Men använder man den sover man ju oftast bredvid eller så. Kräver att bebisen sover på rygg, så fort den börjar vända sig blir det svårt. Den är lite klumpigare, jag tycker det är svårt att hålla om och tröste med den där klumpen på hennes mage till exempel. Men jag rekommenderar båda larmen vi har, hade aldrig klarat mig utan dem, de gör att jag sover gott.
Och jag har testat mina larm med gosedjur och sånt, till exempel legat och andats med en nallebjörn i famnen med respisense på, och då larmade den