I natt gick andningslarmet ...

Sv: I natt gick andningslarmet ...

Som sagt som jag skrev innan: JÄTTESKÖNT att allt gick bra!!!

Sedan, en följdfråga till er som har andningslarm: När började ni använda dem? Hade ni med dem redan till BB, eller tycker personalen där att man är helnojig då?

Jag hade inte med mitt till BB, men kunde knappt sova de dygnen :crazy: Började använda det så fort vi kom hem. Men jag vet de som tagit med sig till BB och det har väl gått bra. De skall ju helst ligga nära mamma då, så det kan ju vara svårt med plattlarmen som bygger på att bebisen skall ha egen säng, men de små blöjlarmen funkar ju alltid :).

Sov knappt de tre dygnen på BB alls, gud så skönt det var att komma HEM, jag ville åka hem 5 minuter efter förlossningen :D

Har redan skaffat ett blöjlarm - tar med det och riskerar att personalen tycker att jag är neurotisk ;)...

Hoppas allt är bra med er och lilla Elina nu!!

Ja, nu känns det bra igen, nu är jag bara typ lika nojjig som jag var innan larmet gick ;)
Jag tycker absolut du skall ta med larmet till BB, är man orolig så är man oavsett vad statistik etc säger. Och de första dygnen behöver man kunna somna till, man är ju under en läkningsprocess och ska dessutom få igång amning och snosa massa bebis ... oro är det sista man behöver extra av!!

Superlycka till med ljuvlig bebis :love:

Jag ska absolut införskaffa ett andningslarm, jag är totalneurotisk till min natur - även om det blivit mycket bättre. När jag växte upp (här talar vi 80-tal) så var det en liten pojke som dog i bekantskapskretsen just av detta. Men nu till den stora frågan Mitten, vad ska man ha för något? Hur fungerar det? vad rekommenderar du?
Vad skönt att din flicka och du mår bra nu!!

Babysense II är ett superbra larm. Och superkänsligt! Man skall tänka på att det INTE funkar vid samsovning, eller om man har en mobil som snurrar och spelar på sängen. Då tar det upp den andra rörelsen. Den registrerar mina steg om jag går bredvid spjälsängen!
Vill man samsova finns det en liten 'säng i sängen' man kan köpa som heter CoZee och koppla BabySense till, jag har ett sånt men typ aldrig använt det, så tänker nån på ett sånt kan ni höra av er till mig ;).

Dessutom har jag ett respisense, ett litet larm du fäster på blöjan. Den fungerar vid samsovning, i vagnen och trots mobiler etc. Den känner att bebisens mage rör sig. Den är helt okej också, men det blir fler falsklarm, den glider av eller så blir det en liten lucka ibland när blöjan blir tyngre. Men använder man den sover man ju oftast bredvid eller så. Kräver att bebisen sover på rygg, så fort den börjar vända sig blir det svårt. Den är lite klumpigare, jag tycker det är svårt att hålla om och tröste med den där klumpen på hennes mage till exempel. Men jag rekommenderar båda larmen vi har, hade aldrig klarat mig utan dem, de gör att jag sover gott.

Och jag har testat mina larm med gosedjur och sånt, till exempel legat och andats med en nallebjörn i famnen med respisense på, och då larmade den :)

Kan tillägga att man kan köpa larmen begagnat om man tycker att de är dyra! Tänk dock på att respisense vill byta batterier efter ca ett år (= en bebis typ) och då måste man skicka in det och göra det, så det kostar lite också.

Tack :)!!

Och förresten - du måste ha varit jättegullig när du kramade nallebjörnen med larmet på :)!!

Haha sambon skrattade gott och hotade med kameran, nallen hade ju blöja på sig också :rofl:

Inte vad jag märkt, men dagen efter snarkade hon när hon sov på dagen, hon kanske hade en djupt liggande täppa liksom?
---
Det värsta (nästan) är att hon dagen innan varit riktig jobbig, hon hade gnällt och haft sig vägrat äta och sova ordenligt

Det tycker jag låter som en förkylning. Ofta blir det inte mer än så. Vår minsta har sovit extremt dåligt i några nätter nu, och varit lite gnälligare dagtid. Just när vi började prata om att vi måste ändra något, för så här kan man ju inte ha det - då började den lilla näsan rinna lite. Han har alltså haft en förkylning på gång. Men ingen feber.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka