I natt drömde jag....

Enya

Trådstartare
att jag födde barn. Förlossningen gick ungefär som min senaste och det tog inte så lång tid alls. Jobbigt tror jag nog det var, för efteråt med bebis i famnen brydde jag mig inte ens om att kolla vad det blev.

Efteråt så la jag över bebis i barnmorskans famn och reste mig smidigt upp och gick och duschade, klädde sedan på mig mina kläder och hojtade till bm att ta på bebis kläder. Hon frågade mig ifall jag inte ville veta könet och då sa jag att de3t märker jag tids nog, barnet skulle ju ändå heta Jordan, vilket duger utmärkt åt båda könen!:rofl:

Sedan tyckte hon att jag borde stanna tills jag fått de här mackorna men jag tyckte att äta kan jag ju göra hemma.

har jag förstått rätt när jag tror att sådana här drömmar drömmer man när man inte har långt kvar till förlossningen?:confused::angel:
 
Sv: I natt drömde jag....

att jag födde barn. Förlossningen gick ungefär som min senaste och det tog inte så lång tid alls. Jobbigt tror jag nog det var, för efteråt med bebis i famnen brydde jag mig inte ens om att kolla vad det blev.

Efteråt så la jag över bebis i barnmorskans famn och reste mig smidigt upp och gick och duschade, klädde sedan på mig mina kläder och hojtade till bm att ta på bebis kläder. Hon frågade mig ifall jag inte ville veta könet och då sa jag att de3t märker jag tids nog, barnet skulle ju ändå heta Jordan, vilket duger utmärkt åt båda könen!:rofl:

Sedan tyckte hon att jag borde stanna tills jag fått de här mackorna men jag tyckte att äta kan jag ju göra hemma.

har jag förstått rätt när jag tror att sådana här drömmar drömmer man när man inte har långt kvar till förlossningen?:confused::angel:

Vilken kul dröm:rofl: ja om det är för att förlossningen är nära eller inte vet jag inte, men jag vet att de flesta vet inte könet på sitt barn i drömmen.
 
Sv: I natt drömde jag....

Vilken kul dröm:rofl: ja om det är för att förlossningen är nära eller inte vet jag inte, men jag vet att de flesta vet inte könet på sitt barn i drömmen.

Det var intressant! Är det så även om man vet det i verkligheten ?
 
Sv: I natt drömde jag....

:rofl:

Jag drömde 3 ggr, tidigt i grav. och sen på slutet. På slutet drömde jag att det var en pojke.

I den knäppaste drömen så födde jag, men så kom min mamma och tog bebisen och åkte till vemdalen. Fortfarande när bebisen var kletig ;) Sen var jag ut till min gamla skola där skulle mina jobbarkompisar ha riduppvisning och alla fråga om bebisen men jag glömde hela tiden bort vad det blev för nått och när han föddes och var bebisen var så jag fråga sambon hela tiden.
 
Sv: I natt drömde jag....

Det var intressant! Är det så även om man vet det i verkligheten ?

Det vet jag inte men jag vet att jag själv och många andra inte "såg" vad det är för kön på barnet i drömmarna, inte heller ansiktet syns så tydligt, kanske hjärnan som vill ha hemligheten för sig själv? Eller som inte kan ge besked för att den inte vet?
 
Sv: I natt drömde jag....

Ska du ha mera bebis ? :)

:rofl::rofl: "mera" bebis:rofl::rofl:

Nej hon ska inte det:D Så förlossningen ligger lååååååååååångt fram, typ år :D Och OM den inte gör det så vette tusan vad som hänt. Jag menar, har inte sett en snopp på evigheter ju:eek:
 
Sv: I natt drömde jag....

Det vet jag inte men jag vet att jag själv och många andra inte "såg" vad det är för kön på barnet i drömmarna, inte heller ansiktet syns så tydligt, kanske hjärnan som vill ha hemligheten för sig själv? Eller som inte kan ge besked för att den inte vet?

Det har du rätt i igen, jag såg faktiskt inte bebis ansikte alls även om jag liksom tittade!
 
Sv: I natt drömde jag....

:rofl:

Jag drömde 3 ggr, tidigt i grav. och sen på slutet. På slutet drömde jag att det var en pojke.

I den knäppaste drömen så födde jag, men så kom min mamma och tog bebisen och åkte till vemdalen. Fortfarande när bebisen var kletig ;) Sen var jag ut till min gamla skola där skulle mina jobbarkompisar ha riduppvisning och alla fråga om bebisen men jag glömde hela tiden bort vad det blev för nått och när han föddes och var bebisen var så jag fråga sambon hela tiden.

Tur att det bara var en dröm!:idea::rofl:
 
Sv: I natt drömde jag....

Det vet jag inte men jag vet att jag själv och många andra inte "såg" vad det är för kön på barnet i drömmarna, inte heller ansiktet syns så tydligt, kanske hjärnan som vill ha hemligheten för sig själv? Eller som inte kan ge besked för att den inte vet?

Jag såg 1 ggr att det blev en pojke och 1 gång fick barnet namnet Rasmus. Min kompis drömde att hon fick en dotter. Och det stämde för oss
 
Sv: I natt drömde jag....

Sedan tyckte hon att jag borde stanna tills jag fått de här mackorna men jag tyckte att äta kan jag ju göra hemma.

:rofl: Den var ju bäst.

"jag har alldeles för mkt tid att slösa för att stå här och göra ingenting" Nalle Puh
 
Sv: I natt drömde jag....

Haha !
Trodde att jag på något konstigt sätt hade lyckats missa något trots att jag sitter på Buke så gott som varje dag.

Snopp ?! Ska det behövas:confused:
Räcker det inte att grannen har skakat sina kalsoner :angel::D
(Glamoroza trodde naturligtvis att det var så här bebisar blev till:eek::p)
 
Sv: I natt drömde jag....

Haha !
Trodde att jag på något konstigt sätt hade lyckats missa något trots att jag sitter på Buke så gott som varje dag.

Snopp ?! Ska det behövas:confused:
Räcker det inte att grannen har skakat sina kalsoner :angel::D
(Glamoroza trodde naturligtvis att det var så här bebisar blev till:eek::p)

:eek::eek: Men Gud nej!!! Inte skrämmas så, grannanrna är ju bara äldre herrar här!! Inte ens en enda ung snygging här inte.

Nej du har inte missat något:Här är ingen bebis i ugnen även om det hade varit lockande ibland! Jag har ju precis återerövrat mitt liv från att bara vara mamma ju :D
 
Sv: I natt drömde jag....

En helt annorlunda ingång;)

Mår du bra just nu? Till freds med dig själv?

Det kan ha varit dig själv du drömt om. Lilla Enya. Barnet som vi har inom oss även som vuxna, som t ex reagerar med ilska, trots eller sorg när nåt stressar oss. T ex om man blir ledsen för att man känner sig utanför på jobbet - då är det ofta det lilla barnet i som blir ledset, för det brukade bli ledset när det blev utanför i skolan osv...

OM det var din lilla Enya som du drömde om - så bör du nog ta lite bättre hand om det lilla barnet. Inte bara langa över det till barnmorskan. Du har visat många tecken på självständighet på senare tid och det är jättekul - men glöm inte att hela Enya innehåller BÅDE stora och lilla Enya;)
 
Sv: I natt drömde jag....

Jag mår bra! Bättre än någonsin, faktiskt! :) Jag känner mig glad och positiv över livet och hur mitt liv är just nu.

Mina barn kan då och då vara skitjobbiga och då kan jag gnälla lite, men det är inget långvarigt alls utan i grunden mår jag bra. Jag känner mig dessutom glad över att det faktiskt går framåt med barnen och att jag nu har lättare för att hantera deras problem, trots och vad det än må vara.

Just nu har jag så mycket gemensamt med äldsta sonen snart 6 år; han frågar mängder varje dag, om vart saker kommer ifrån och varför det är som det är med allt och jag är så nyfiken på saker, känns som om jag har mycket plats i hjärnan för att kunna lära mig en massa.

Studierna funkar än så länge bra, jag släpar inte efter utan ligger nog ok till. När nu barnen börjar på dagis på måndag ( skolade in dem i veckan som var) så har jag mer tid att lägga på studierna också. Allt för att inte släpa efter;)

Jag måste också berätta att jag i går faktiskt träffade mina barns kusinbarn som är en vecka gammal. Helt otroligt söt liten bebis - liten ja, har mina varit så små???:eek: Ändå är den här flickan större än mina pojkar var samt ungefär i Elins storlek som hon var när hon föddes.

Jag fick också i går veta att barnen fått en "ny" kusin, en liten pojke som föddes i onsdags :D

Min bebis, Elin, är snart 14 månader gammal och inte någon bebis mer, det är nästan sorgligt mitt i allt! Min andra bebis, Ayla, stor fin hund, är nu 16 månader och med andra ord inte heller en bebis längre!:mad:

Nåja, bebisar lär jag ju få fler av, vilken sort ( människa- hund- katt?)det än är :angel:
 
Sv: I natt drömde jag....

Vad läskigt, jag hade en liknande dröm i natt.
Men jag såg att det var en flicka, som varierade i storlek under drömmen. Det roligs i drömmem var att hon ammade genom sugrör...:rofl:
 
Sv: I natt drömde jag....

Jag mår bra! Bättre än någonsin, faktiskt! :) Jag känner mig glad och positiv över livet och hur mitt liv är just nu.

Härligt!

Och då tror jag faktiskt att det var en ren "självständighetsdröm" du hade. Du lämnade lilla Enya bakom dig (iaf tillfälligt, helt kan man nog aldrig bli av med sitt lilla barn och det är nog bra).

Om känslan du hade i drömmen var positiv - så tror jag att det var ditt nya självständiga liv som visade sig i drömmen:bump:

(Det här är för övrigt inget hokuspokus, inget new age - bara vanlig psykologi. Drömmar är vårt undermedvetna som talar till oss, det talar alltid i symboler och jag har svårt att se bebisen i drömmen som nåt annat än "lilla Enya")
 
Sv: I natt drömde jag....

Vad läskigt, jag hade en liknande dröm i natt.
Men jag såg att det var en flicka, som varierade i storlek under drömmen. Det roligs i drömmem var att hon ammade genom sugrör...:rofl:

Jag funderar hej vilt på vad din dröm betyder :rofl::rofl:
 
Sv: I natt drömde jag....

Jag minns inte riktigt känslan egentligen, mer än att det liksom var " jaha, nu var detta klart":confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag tog bort min häst i mars efter en lång tids sjukdomsbesvär av olika slag. Jag hade nästan gått in i väggen av all stress, skötsel...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Masse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 853
Senast: ako
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 524
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp