I djungeln av sadlar...

Sv: I djungeln av sadlar...

Jo jag vet ;) Min inflamation berodde på överansträningning.

Juliae: Vad har vetten sagt? Är hon friskförklarad?

Får jag fråga varför du bytte sadel till henne överhuvudtaget? :) Den förra sadeln har hon ju haft sen hon reds in och aldrig haft några problem tidigare. Om du har kvar den andra sadeln, så hade jag nog fortsatt använda den.

ps, jag råkar känna din pålle lite sen tidigare, kunde inte låta bli att svara :angel:

Vill du ha "billig" sadel så kan du prova en Wintec, sköna och inte så värst dyra:)

Får jag fråga varför du bytte sadel till henne överhuvudtaget? :) Den förra sadeln har hon ju haft sen hon reds in och aldrig haft några problem tidigare. Om du har kvar den andra sadeln, så hade jag nog fortsatt använda den.

ps, jag råkar känna din pålle lite sen tidigare, kunde inte låta bli att svara :angel:

Gör du? vad spännande! Hur kommer det sig?

Jag bytte sadel till henne eftersom den förra blev för liten. Hon har musklat på sig sen hon kom till mig och blivit rundare över ryggen och när hon plötsligt fick märken på ryggen så misstänkte jag att det var sadeln. Så jag red henne barbacka/ med en bomlös sadel i nån vecka och eftersom hon inte fick nya märken och de tidigare började försvinna så..
Dessutom regerade hon alltid när jag kom med den sadeln. Hon började trampa osv. Det gjorde hon inte med den bomlösa!

Nu har jag iaf fått tag på en griffinsadel som jag tror ska passa. Har fått låna en av samma modell av en i stallet och den passade fint :)

Jo jag vet ;) Min inflamation berodde på överansträningning.

Juliae: Vad har vetten sagt? Är hon friskförklarad?

Vet sa att hon skulle ha 10 tabletter om dagen i 10 dagar och om hon var bättre efter det kunde jag börja rida igång henne långsamt igen..
Men ska ringa vet. imorgon och rådfråga lite.. :)

det kan man få ju, men inte från en sadel....

Det tvivlar faktiskt ajg också på nu i efterhand. Men jag trodde på vet. som var så säker! Men jag menar ett av de få ställen hon inte var öm på var just ryggen!
Men det är lätt att vara efterklok, sadeln är tyvärr redan såld.

provade för ett par veckor sen Hööks ch syntets sadel o den låg inte alls bra, sadeln var jätte jätte vid över manken så den låg helt fel på kusen.
den ljus bruna har jag bara provat i hopp modellen, låg väl rätt bra men inge bekväm alls...o den fick jag dessutom reklamera efter ett par veckor för stoppningen var kass o blev knöglig. inte bra för din kuse kanske om den har ont redan nu.
är påjakt efter en billig dressyrsadel jag med men det är svårt att hitta nåt vettigt.
lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 305
Senast: Freazer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.