I dag bär det av.

Enya

Trådstartare
Med en hund och en katt sätter jag mig på tåget och åker till Oxelösund till vårt nya hem. Barnen kommer om några veckor så under tiden ska jag ställa i ordning och sätta upp tavlor och liknande. @MacGyver hotade jag med min mycket farliga Katt s han är ju rakt tvungen att tillbringa några dagar i mitt sällskap med slavarbete och med Katten som vaktar varje steg han tar. Han må vara legitimerad djurkramare, men Katten rår han inte på om Kattens matte bestämmer ( och det gör hon. ...Inte.). Han har redan under mordhot lagat mitt köksbord och nån stol åt mig eftersom jag älskar det där bordet med sina fina stolar. Ja, jag har fått höra mängder med gånger den senaste tiden att jag är konstig och dum och korkad och tramsig, som överhuvudtaget bryr mig om mitt bord. Man kan ju köpa nytt/annat. Men jag slår mitt dövöra till och anser att alla som yttrar sånna ord om mig får gå till psykolog. ;) Dock är det inte @MacGyver som säger sådana ord, det är han för snäll för. Eller är det så att han är rädd för mig.. eh... Katten?

Flyttlasset har redan landat i lägenheten. Nu är det bara invånarna kvar och det har tagit sin lilla tid då jag har haft mycket ved, pallar och bräder som jag skänkt bort till två personer, och ingen av dme har hämtat det. Det har blviit flera släplass med bara bräderna och nu är det till som ska lastas då min hv inte tyckte att boxarna i stallet skulle vara kvar. Det är de inte, så det får min familj lasta till tippen nu i dagarna. Jag har även haft en del saker här som inte är mina och det uppskattade inte min hyresvärd heller eftersom de inte togs bort i tid trots tjat från mig. Så nu åker jag och låter de sköta resten och så får vi se om jag får en faktura av min hyresvärd sedan ifall de inte gjort det de skulle. I huset har jag kvar att tvätta golv på nedanvåningen, men det gör jag sist. Allt är packat och klart för resan, allt är borta annars.

Mitt nya hem, tågresa, tågresa, buss och buss tar det för att komma dit. Med två djur varav den ena sitter i bur. Tror inte att jag har extra plats så det blir trångt. Men vad gör man inte för att komma fram. Gud nåde den skyldige ifall tåget och bussen är försenade!!! Tre byten blir det ju och missar jag ett, ja då GRÅTER jag olyckligt!1!!!!

I kväll är jag hemma. eller borta? I alla fall sörml'ning på riktigt! Eller blir man aldrig det när man har dialekten kvar?

Jag tror förresten jag måste dubbelkolla min adress, så jag har klart för mig var jag bor!

Och för att göra MAcGyver rättvisa så har Katten aldrig träffat honom och den där Katten är den snällaste Katt som man någonsin skådat. Hur kan en katt vara så ofantligt snäll?

En liten uppdatering om min flytt är nu serverad!
 
Tack! Det kan behövas tror jag :D I alal fall i dag, mycket som ska klaffa. Till och med duschen jag ska ta nu!

Urk vad stressad jag känner mig nu, avskyr sånt här. Tror jag? Eller jag vet inte. Kanske avskyr är fel ord. Jag kanske rent av gillar det, men är för stressad för att kunna känna så nu.
 
Tycker det är bra att du flyttar till mer civiliserad bygd.... :angel:

Plus förstås att jag blir glad för att du förverkligar dina drömmar och idéer. Vi har fått följa dina tankar och drömmar och det gör att vi gläds med dig. Tack!
 
Ikväll är du i ditt nya hemma!
Jag gratulerar och vet precis hur det känslan är blandad av lite läskigt, lite overkligt, mycket lycka och mnga förväntningar
 
@tanten vad snällt skrivit! Ja jag tänkte på ... jag tappade nicket just, som tyckte man ska uppdatera, så det gör jag, för det var väl få som ens trodde jag skulle flytta. :) Konstigt folk det fins som inte har lärt sig att jag gör som jag vill. Ofta ;)
 
I kväll hämtar jag dina nyinköpta bokhyllor i Mariefred som levereras imorgon tillsammans med nyrenoverat bord och en nyrenoverad stol och sen ska våningssängen hämtas i Nyköping och sen ska vi skruva möbler och hänga lampor och tavlor för allt vad tygen håller. :)


Buketräff sen när allt är klart i Nyköping eller Oxelösund? Honung, törs du? :cool: :devil: :p :D
 

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 157
Senast: Enya
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp