polly p
Trådstartare
Hej!
Ni som är inackorderade eller har inackorderingar..
Har funderingar kring både prissättning och formulering..
Jag har2 st inackorderingar.
Dom har varit hos mig sedan förra våren/sommaren. Trevliga och skötsamma.
Tycker dock det är lite svårt att formulera avtal mm. Samt vara tydlig med förpliktelser eller saker jag vill/förväntar mig få lite hjälp med.
Hyran är satt till 700kr mån + spån 200kr . Vi har gården som jordbruksfastighet och har moms på hyran.
Sommarbete och då endast Juni-Aug 350kr oavsett om man vill släppa tidigare eller låta gå ute längre.
Är ovanstående fel?
Jag tycker ju det ändå är juste iom att stall och sadelförvaring finns att tillgå även om hästarna går ute dygnet runt men blev lite missförstånd förra året då dom trodde det gällde så länge hästarna gick på bete..
Stallet är nyrenoverat och har bra miljö.
padock finns inom rimligt skrittavstånd.
In och utsläpp delar vi på.
Samt inköp av grovfoder men det är vi som hyresvärdar som hämtar och kör in mm så den delningen blir inte helt rättvis då det tar en del tid.
Ev till hösten att vi också står för grovfoder men känns ju som vi måste våga plussa på lite för hanteringen?
Kan man kräva/förvänta sig att få hjälp att städa/mocka hagar mm?
Skura ur box vid betessläpp samt uppsägning?
Ni som är inackorderade eller har inackorderingar..
Har funderingar kring både prissättning och formulering..
Jag har2 st inackorderingar.
Dom har varit hos mig sedan förra våren/sommaren. Trevliga och skötsamma.
Tycker dock det är lite svårt att formulera avtal mm. Samt vara tydlig med förpliktelser eller saker jag vill/förväntar mig få lite hjälp med.
Hyran är satt till 700kr mån + spån 200kr . Vi har gården som jordbruksfastighet och har moms på hyran.
Sommarbete och då endast Juni-Aug 350kr oavsett om man vill släppa tidigare eller låta gå ute längre.
Är ovanstående fel?
Jag tycker ju det ändå är juste iom att stall och sadelförvaring finns att tillgå även om hästarna går ute dygnet runt men blev lite missförstånd förra året då dom trodde det gällde så länge hästarna gick på bete..
Stallet är nyrenoverat och har bra miljö.
padock finns inom rimligt skrittavstånd.
In och utsläpp delar vi på.
Samt inköp av grovfoder men det är vi som hyresvärdar som hämtar och kör in mm så den delningen blir inte helt rättvis då det tar en del tid.
Ev till hösten att vi också står för grovfoder men känns ju som vi måste våga plussa på lite för hanteringen?
Kan man kräva/förvänta sig att få hjälp att städa/mocka hagar mm?
Skura ur box vid betessläpp samt uppsägning?