Hyra transport, kostnad/dygn?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellaan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 9 117
B

Bellaan

Tänkte höra lite med andra på buke vad transporter kostar att hyra hos er närmaste uthyrare eller om du hyr ut din egna?

Jag ska snart iväg på praktik & hyrde igår en hästtransport i ett dygn för 500 kr. Är det ett rimligt pris?

Någon som hyrde transport varje gång man skylle på tävling/träning? Tjänar man mycket på att köpa egen transport istället för att hyra varje gång man ska på träning/tävling?

Förlåt om det blev lite flummigt inlägg!:angel:

Sv: Hyra transport, kostnad/dygn?

Jag har hyrt på ett företag en gång, och det kostade 700 (!!!) för säg 12 timmar, när jag skulle på tävling...

Nu hyr jag av klubben jag tävlar för, 100kr per dygn :D Lite mer rimligt enligt mig...

wow det var dyrt :eek:

Vart är din ridskola:angel:? 100 kr för ett dyrn är ju rena barnleken ju :bump:

Det beror på var man hyr och vilket släp. Det finaste boogiesläpet kostar runt 500 kr/dygn plus försäkring, nåt sånt. Övriga (och ibland något trasiga) kostar väl runt 300 kr.

När vänner hyrt av privatpersoner har de lagt 100-200 kr/dag.

Jag hyrde innan jag skaffade eget, gick på 350-500 beroende på om det var boggie eller ej.
Min vagn hyr jag ut till vänner för 50 bagis gången =)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp, sitter lite i kläm. Vi är tre personer i "dramat" Jag, min Stallvärd(den jag hyrde transporten utav) och dennes... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 835
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 054
Senast: QueenLilith
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: Squie
·
E
Hästmänniskan Jag tävlar i dressyr för funktionshindrade ryttare, och tar mig fram genom att låna hästar på tävlingsplatserna som det finns möjlighet... 2
Svar
21
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka