nice and happy
Trådstartare
Om man hyr stall plats o har kontrakt på boxen. Så ska ägaren arrandera ut stallet. Kan den som arranderar kasta ut folk för att den vill ha in sina hästar där? Eller hur funkar det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på hur avtalet ser ut. OM du bara hyr box utan andra tjänster av stallägaren kan du möjligtvis ha ett hyreskontrakt för lokal och då är det andra villkor.
Och hur/vad gäller om man inte har skrivit något avtal då? svårt å ha besittningsrätt när man inte kan bevisa att man ens få stå på gården..
Stallägaren kan ju bara säga och hävda att de aldrig sett en och varit borta 1 vecka på semester och när han/hon kom hem stod ni i stallet utan lov.
Och hur/vad gäller om man inte har skrivit något avtal då? svårt å ha besittningsrätt när man inte kan bevisa att man ens få stå på gården..
Stallägaren kan ju bara säga och hävda att de aldrig sett en och varit borta 1 vecka på semester och när han/hon kom hem stod ni i stallet utan lov.
Hittat och hittat, @Inte_Ung har/hade hyresgäster som stallade in sina hästar trots att de hyrde lösdrift.Det finns väl en tråd om det har jag för mej, en bukefalist som hyrt ut hus och hage, hyresgästerna hade hittat stallet och flyttat in hästar och nu har dom besittningsrätt.
Ngn som vet vilken jag tänker på?
Det finns väl en tråd om det har jag för mej, en bukefalist som hyrt ut hus och hage, hyresgästerna hade hittat stallet och flyttat in hästar och nu har dom besittningsrätt.
Ngn som vet vilken jag tänker på?
Nu kan du inte vara allvarlig. Det är ju inte särskilt svårt att bevis att man stått 9 månader i samma stall. Hovslagare, kompisar, veterinär, bud - det måste ju rimligen finnas folk som kan intyga att man stått där de månader man uppger.
Du behöver inte bevis att det finns ett skriftligt avtal. Du behöver bara göra klart bortom tvivel att du faktiskt stått i stallet så länge.
Kan ju omöjligt tro att någon bara kan flytta in hos en utan lov och sedan ha lagligt rätt att bo kvar.. Om de är så ifall... LÄTT att jag kommer storma in på närmaste hästgård i min stad och säga..
Heeeeej ...här bor jag nu bara så ni vet.. besittningsrätt och hela kittet så bara gilla läget!!
Nä de funkar ju inte så.... de är ju olaga intrång så de heter duga.
Vem har sagt om några 9 månader?? kan inte hitta de i MITT exempel iallafall
Hittat och hittat, @Inte_Ung har/hade hyresgäster som stallade in sina hästar trots att de hyrde lösdrift.
Besittningsrätt.