Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@WBanna Tack för information och tips Jag har kollat upp saken närmare och vår hyresvärd förhandlar om vår hyra (och alla höjningar) med hyresgästföreningen så jag antar att han varken kan hyreshöja eller bestämma en egen hyra hur som helst? Och om det då finns en framförhandlad hyra med hyresgästföreningen så borde ju vi kunna få "rätt" i att vi även retroaktivt har betalat fel hyra? Men jag ska höra av mig till fler insatta personer både inom hyresgästföreningen och hyresnämnden så får vi se.
Klart att du ska få retroaktivt ifall du betalat mer än du ska. Det är ju en självklarhet. Eller om summan kvittas mot framtida hyror. Men pengarna ska du ha tillbaka på ett eller annat sätt.
En sak till, vet inte Hyresgästföreningen vilka siffror som gäller för din hyresvärd? Och i området i stort? Det låter väldigt konstigt att du måste ringa så många nummer för att få reda på vad du ska ha i hyra. Har inte hyresgästföreningen förhandlat med din hyresvärd? Om inte så är du ju också ute på djupt vatten ifall du nu orsakar en förhandling som höjer hyran för alla.
Okej, då är jag med på vad som händer.Jag fick numret till henne men hon är inte på plats förrän imorgon så jag får nog mer information då
Okej, då är jag med på vad som händer.
Men tänk smart nu. Om det nu är så att era hyror är förhandlade till över vad grannen har kommer du ju skapa ovänner för livet ifall du drar i hela ärendet och vill ha pengar tillbaka. Sen ska rätt vara rätt, men bara så att du är med på att grannarna kan bli riktigt arga. Och grannar som är arga startar gärna krig.