Hyra för stall, vad är rimligt?

S

Sidney

Jag har fått erbjudandet att hyra hela mitt stall, då ägarna kommmer att bo utomlands i ett år. Dvs. jag skulle då betala en viss summa för stall där el, vatten och uppvärmd sadelkammare ingår, 3 stora boxar och 1 liten. Där finns stora gräshagar, en fin upplyst ridbana och underbar ridterräng runt ikring. Boxhyran (helpension med 3 fodringar, ut- och insläpp, halm, hö och havre) ligger på ca 1800:- här, vilket är vad jag räknar med att kunna ta betald då jag hyr ut.

Vad är rimligt att betala i hyra för hela stallet?

Jag fick erbjudandet avv hyra ett stall för 2500:- då är det 6 boxar..500.-/box annars, så man fick en box "gartis"
Men jag skulle nog försöka få ett pris på 300-500:-/box

Är det lätt att få hyres gäster till stallet?
Men allt mellan 300-600 kr box kan ju kallyran ligga på antar att det kan ligga på ännu mer.
Har dom inte angett någon summa?

vi hyr ett helt stall med 16 boxar för 5300 kr/mån.
fast då är 8 st ponnyboxar.
vi har ALLT ansvar själva, ägaren sätter inte en fot i stallet och bryr sig inte ett dugg mer än att han får det uthyrt.
men väldigt stora och fina hagar, jättebra beten, upplyst paddock på 28*48 m (dock inte det bästa underlaget alltid), nära till ridhus och terrängbana, jättebra ridvägar och nära till badsjöar. uppvärmt fikarum, sadelkammare osv.

Nej jag tror inte att det är jättelätt att få hyresgäster...

Ägarna har sagt ett pris på 800-1000:- i månaden per box, vilket jag tycker är för dyrt. Det blir svårt att få det att gå ihop sig...

Det låter väldigt dyrt om du ska ha hela ansvaret själv.Jag skulle max erbjuda 500:-/box..men¨även det känns som ett rätt högt pris.

Jag betalar 3825 i månaden för stall med tre boxar. Det är ett klipp här i alla fall... (Där du får punga ut med 3000-5000/häst om du ska stalla upp med fullskötsel...)

Ja, det är ju helt andra priser i Stockholmstrakten. "Mitt" stall ligger ca 30-40 minuters bilväg från Malmö, så det är en bit ifrån själva storstadsområdet.

Får se vad jag kan förhandla fram, men 800:- är definitivt för mycket, det förstår jag nu.

TACK alla för svar och synpunkter!! :)

~Sidney~

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 900
Senast: Hannah199
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 162
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV