Hyra bil i Italien?

fejko

Trådstartare
Någon som vet hur man hyr bil smidigast i Italien (Venedig)? Vi reser med KLM och de har biluthyning, är de bra eller finns det något bättre alternativ?

Sv: Hyra bil i Italien?

Jag brukar googla tex rent car venice Airport och så jämföra de priser som kommer upp. Det kan skilja mkt.

Jag brukar googla tex rent car venice Airport och så jämföra de priser som kommer upp. Det kan skilja mkt.

Tack! Vi kollar runt lite i helgen. Vet du om man kan förvara skidutrustning i några dagar på en flygplats? Lite jobbigt att släpa med i gondolen ;)

kolla om rent a wreck finns där, brukar löna sig att kolla priserna. ofta hyrbilar som fått en mindre skada och väntar på reparation o lack. De "fina" bolagen vill inte hyra ut dem och istället för att stå till o kosta pengar lånas de ut till rent a wreck

Låter som ni ska göra typ samma resa som oss. Vi ska flyga till Venedig 28/3 vara där till söndagen och sen 3 skiddagar i Madonna di Campiglio för att åk över Gardasjön på vägen hem.

Det är min pojkvän som sköter bokningen av bil men han kör på en liknande googling som Gabbi. Var dock noga med att ta en "försäkring" mot självrisk ser ut att bli dyrt annars...

I själva Venedig är det bilfritt, men det visste du redan va? :)

Ja det är därför jag inte vill släpa runt på ett par skidor ;)

Någon som vet om det finns förvaring på flygplatsen? Typ sådan som finns på järnvägsstationen?

kan forvaringen pa venedigs tagstation ta dem? :) vet inte om dem tar skidor (dem tar hiking vaskor, sa det kan ju vara vart att kolla upp + man lamnar in sakerna snarare an skap). Har inte varit pa flygplatsen tyvärr.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Om man vill göra en dagsresa till Visingsö. Är det bäst att ha bilen med eller är det bättre/smidigare/mysigare att hyra cykel...
Svar
8
· Visningar
434
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 926
Senast: Squie
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: Rosett
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama