Är inte gravid nu, men haft det med alla graviditeter som jag t om avbrutit några då det varit för jobbigt psykiskt påfrestande att ligga på sjukhus med dropp medan äldsta sonen åkt mellan barnvakter.
Har varit sjukskriven på heltid; med flertal läkemedel, diverse dropp och inläggningar på sjukhus för att kroppen varit uttorkad. Det som funkar hyfsat för mig är Lergigan och Lergigan Comp 3 gånger om dagen den första tiden. Nej, kräkningar avtog inte och inte heller illamåendet men de gjorde att jag iaf hade en chans att behålla nånting. Jag lärde mig med tiden att jag lyckades minimera kräkningar om mina dagar såg ut så här ; vakna, kräkas, äta, ta tablett, sova, vakna, kräkas osv dygnet runt.
Väldigt påfrestande att ständigt kräkas och det går inte jämföra med något känner jag själv. Men det finns flera knep som kan fungera tex; läkemedel, äta ofta, äta innan man går ur sängen, akupunktur, dricka ingefära. Mig personligen har det bara varit att vänta ut skiten rent utsagt och hålla tiderna på medicinerna för att någorlunda minska kräkningarna. Mina kräkningar och illamående har pågått from mellan vecka 3-4 tills barnen varit 1 dygn gamla. Det kräver en hel del från sjukvården och omgivningen man lever i. Stå på dig om du känner att du behöver hjälp, har du någon nära som kan hjälpa dig?