HYN ptaktik hjälp

olsssson

Trådstartare
Hej
Jo de är så att jag har fått en praktik plats i ett hyn godkänt stall, allt verkar toppen men nu var de så att jag var till arbetsförmedlingen idag och skulle ansöka om praktikersättning (eller vad de heter) och hon på af tittade på mig som om jag var dum, jag har fått uppmuntringar från min "handledare" att göra detta för praktikanter som dom har haft innan har fått de, och han sa även att jag kunde hänvisa till honom om dom undrade något på af. När först så fattade hon inte vad jag menade och sen var de som om hon inte trodde på mig. Jag sa att jag ville ta platsen så att jag skulle kunna vidareutbilda mig sen, efter som de krävs på visa utbildningar. Då sa hon att de inte kunde stämma och att jag verkligen skulle kolla med skolan hur andra hade gjort för hon trodde inte på mig. Sen började hon babbla en massa om annat som skulle ta jätte lång tid och att de inte kunde vara det jag menade. Så klart tappade jag fattningen där inne och när jag kom ut kom jag på en massa argument och saker som jag kunde säga, och nu är jag mer förbannad för att hon dumm förklarade mig. Har inte pratat med min handledare än men ska göra de och höra vad han säger om de, men är de någon annan som har någon erfarenhet av hyn praktik med ersättning från af? Vill jätte gärna ha tips på vad jag kan säga till af för att få igenom de. Tycker dom borde vara glada för att jag inte är arbetalös ungdom utan någon "riktig" utbildning utan att jag har hittat något att göra för att sedan kunna vidare utbilda mig. Ska även under praktiken ta hästskötar examen med hjälp av dom och vet att jag kommer få mycket hjälp med att utveckla mig och lära mig.

Någon som har några erfarenheter eller tips att dela med sig?

Sv: HYN ptaktik hjälp

hm...
aa ska till af i dag och få sista domen då jag nu är helt arbetslös och kan då "skrivas in på riktigt" (jobbade fortfarande lite när jag var där föra gången och då ville dom inte hjälpa mig ordentligt, jag var ju inte arbetslös.....)

dom ger ingen praktik ersättning om det inte leder direkt till ett jobb, och då ska det vara dom som ordnar med praktiken :(. fick ingen ersättning när jag praktiserade, varken från arbetsförmedlingen eller från stallet jag jobbade i :( = ingen lön i 6månader + fick dåliga referenser och fick ingen hjälp med att bli diplomerad stallskötare som vi kommit överens om innan :(.

jag var där idag och de verkade riktigt lovande, skulle komma tillbaks om 3 månader då jag blir med i deras "jobbgaranti för unga" (eller nått sånt) och då skulle jag kunna söka. De verkade faktiskt mycket mer lovande nu, har sagt att jag behöver de för att komma in på den utbildning jag vill.
Buck: åå vad jobbigt... har dock hör att de är olika från kommun till kommun vad dom ger för bidrag, andra har hårdare regler än andra. Vad surt med dåliga referenser... jag ska också försöka ta hästsköttar examen under tiden jag är där men funderar på att gå en distans utbildning i hästkunskap samtidigt som jag är där för att får med allt teoretiskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat