HYN-godkännande

C

Cronis

Vad krävs av en gård/stall praktikvärd, för att bli hyn-godkända?
Skulle vara bra å veta det...

Sv: HYN-godkännande

Jag vet inte vad som krävs men en gård som jag jobbat på är godkänd men jag skulle aldrig i livet rekomendera någon att praktisera där.........

Sv: HYN-godkännande

Såhär står det på HYN´s hemsida:

Verksamheten ska ha en yrkesmässig inriktning.
Före godkännande ska handledare genomgå en av HYN anordnad utbildningsdag.
Avtal ska tecknas mellan praktikvärd och praktikant. Detta sker på särskild blankett som utdelas vid utbildningsdagen.
En enkel utbildningsplan för varje praktikant, utvisande innehållet i praktiken ska upprättas.
På praktikplatsen ska finnas en namngiven handledare med ansvar för praktikanterna och denna ska ha en adekvat utbildning för den praktikverksamhet man söker.

Anläggningen ska ha för företaget gällande ansvarsförsäkring.
Veterinär ska intyga att anläggningen uppfyller gällande bestämmelser för djurhållning och miljö.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 332
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama