Hygrom på framben.

L

lenaloo

Hej!
Tänkte lufta lite tankar och funderingar kring Hygrom. Min 3 åriga häst fick en spark på frambenet för ca 3 veckor sen, var svullen över benet och knäet i 2 v sen gick det ner. Kvar blev det som jag gissar är ett hygrom (vätskeansamling under huden). Hon är inte halt och ömmar inte på det. Hon har naturligtvis vilat under hela den här perioden, bara gått i hagen. Masserat in arnikagel varje dag.
Vad tror ni, kan man börja sätta igång henne smått?
Här är bild på benet.
P1030180.jpg
[/IMG]
P1030182.jpg
[/IMG]

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hygrom på framben.

Haft telekontakt med vet, men sedan avvaktat. En säger vila, den andra säger ok om ej halt?

Sv: Hygrom på framben.

Om hästen inte ömmar eller är halt så ut på lugna turer ut i skogen, tror dom mår bra av röra på sig om dom inte är halt eller ömma. Kanske hjälpen till att få bort vätskan också.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 951
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 261
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej Min häst har fått en spark på frambenet precis under knäet på yttersida.. vet var ute och la bandage och konstaterade att det...
2
Svar
24
· Visningar
2 548
Senast: Malska82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka