Hyaluronsyra oralt

Sv: Hyaluronsyra oralt

Funkar jättebra. Min häst har fått det i ca 2 år nu och mår riktigt bra i sina leder. Tog bara några dagar innan jag märkte av effekten. Har provar en mängd olika glucosamin innan med varierande resultat.

Ja det har vi använt i några år nu, men jag brukar oftast ge kurer och där mellan så får pållen nypon. Han mår förträffligt bra, är i många fall faktiskt smidigare än yngre förmågor.

Kan man köpa Orthohyl i Sverige? Har försökt hitta, men misslyckats...:confused:

Ja det kan man, på en veterinärklinik och det brukar skicka också.

Det är dyrare än glucosamin, men fasen så mycket bättre får vår häst i varje fall.

Det blir den då inte enligt studier, och med tanke på resultat på hästen så får han i sig det.

Jag använder SynoviCort ur Emins sortiment, har sett en klar förbättring på fullblodet efter användningen och kommer inte sluta med den heller.

Nyfiken som jag är så köpte jag en flaska Lubrisyn HU på Euro Horse från Toponline för mig själv för att kunna avgöra om det verkligen fungerar.

Jag har haft problem med rygg och höft ett antal år, men redan efter ca 14 dagar märker jag en klar förbättring.
- Det onda i rygg och värken i höften är så gott som borta.

Hoppas nu bara att det är tack vare Lubrisynet, äter ju inga värktabletter så det är inte på grund av det i allafall....jag håller tummarna

Vickan

PS. Såg Toponline:s annons i sista ridsport Ds.

Liknande trådar

Hästvård Vilket märke hyaluronsyra är bäst mot artros till häst? Berätta gärna av egna erfarenheter. Hur snabbt har ni fått resultat?
Svar
9
· Visningar
1 382
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 472
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka