Hvinur blir svensk... Hurra!

F

foldar

Underbare Hvinur frá Holtsmúla, världsmästare i tölt 2005, blir till en del ägd av Ante Eklund och kommer stå på station i Sverige till sommaren. Är det inte fantastiskt?:banana:

Sv: Hvinur blir svensk... Hurra!

Superfantastiskt! Skall han tävlas i år också? Joi eller nån annan?

Det är vid sådana tillfällen man önskar att man hade ett sto och inte en vallack.

Fast han kanske vil betäcka mitt shettissto istället:angel:

Vilka är de andra delägarna?

:) :) Jättekul!Han var ju så bra på VM och NM, min favorit på båda tävlingarna!:love: :love: :love:

Jói ska tävla honom plus att han ska bedömas om.

Då var problemet att välja hingst till damerna löst iaf:angel:

Vart bor Ante Eklund?

Ni som har koll på linjeavel, är det smart att avla på ett sto som precis som Hvinur är ee. Otur, helst med tanke på att han har samma blod på mammans sida redan? En äkta saudarkrokipålle blir det ju, men är det en bra i´de?

Vad roligt! :)

Är det förresten någon här på buke som har en häst från Holtsmula?

Finns det några avkommor man kan se nån stans...

Hvinur har enligt WF 5 avkommor varav de äldsta inte än är inridna.

/Malin

Vidar och Sigurdur Seamundsson, Hóltsmula är de andra delägarna enligt hemsidan.

/Malin

Venus_in_Furs skrev:
Ni som har koll på linjeavel, är det smart att avla på ett sto som precis som Hvinur är ee. Otur, helst med tanke på att han har samma blod på mammans sida redan? En äkta saudarkrokipålle blir det ju, men är det en bra i´de?

Ja, d skulle jag gärna också vilja veta. Mitt sto har både Otur (2 led bak) och Kjarval (3 led bak) i släkten. Det hade Hvinur också. Som sagt, är det så smart?

Såg den precis efter jag skrivit det ovan =P

Venus_in_Furs skrev:
Då var problemet att välja hingst till damerna löst iaf:angel:

Vart bor Ante Eklund?

Jag kan ju ha fel, men såvitt jag vet så bor Ante vid Rolsta fortfarande och det ligger i Vallentuna norr om Sthlm, ganska nära Norrtälje kommun och vid en massa slingriga små asfalterade vägar...

Liknande trådar

Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 590
Senast: ako
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästmänniskan Hej på er! Hoppas tråden hamnade rätt nu, är lite ny och vimsig här ;) Jag ska snart börja leta häst och jag vill ha en ponny (eller...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 025
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar