B
Beccis
Min åring har helt plötsligt, för några dagar sen, blivit huvudskygg. Det har inte hänt nåt speciellt, hon har absolut aldrig blivit slagen eller straffad på nåt sätt. Det går bra om jag tar det försiktigt, jag får hålla på och klia henne på huvudet och överallt. Men om jag gör en plötslig rörelse skyggar hon, särskilt när hon har grimman på. Hon vill inte alls att man ska hålla fast i grimman, vilket har gått bra förut. Det är inga problem att ha henne uppbunden på gången. Om nån annan än jag ska ta in henne på kvällen har de stora problem att få av grimman, hon vill inte alls, skyggar och går undan.
Vet inte om det kan bero på hennes nya grimma, den är lite stelare och klumpigare än den hon haft innan men det verkade gå bra med den i början. Hon har haft den ett tag nu. Satte på henne den gamla idag, tyckte hon verkade acceptera den mer. Den är liksom mjukare men har blivit för liten.
Har nån nåt bra tips på vad man ska göra? Vill absolut inte att min flicka ska bli huvudskygg...
Vet inte om det kan bero på hennes nya grimma, den är lite stelare och klumpigare än den hon haft innan men det verkade gå bra med den i början. Hon har haft den ett tag nu. Satte på henne den gamla idag, tyckte hon verkade acceptera den mer. Den är liksom mjukare men har blivit för liten.
Har nån nåt bra tips på vad man ska göra? Vill absolut inte att min flicka ska bli huvudskygg...