Hut högt ?

V

vitaminer

Hejsan.
Jag undrar hur högt LE, LD, LC, LB, LA för b-ponny, c-ponny och d-ponny och häst ? :):D:cool::laugh::banana::bump:
Undrar pgr tävling tex Ponnia cup i växjö och så:).

Sv: Hut högt ?

Häst:
LA:120cm
LB:110cm
LC:100cm
LD:90cm

D-ponny:
LA:110cm
LB:100cm
LC:90cm
LD:80cm

C-ponny:
LA:100cm
LB:90cm
LC:80cm
LD:70cm

B-ponny:
LA:90cm
LB:80cm
LC:70cm
LD:60cm

Finns det ngt som ens heter LE?

Nej, det finns inget som heter LE

TS: Sen beror det på vad det är för tävling också.
tex. Ackumulatorhoppning, grund+omhoppning+5cm, poänghoppning osv.

Hejsan.
Tack så himmla mycket för svar.
Jo det finns på våran ridskola ^^ är väldigt ovandligt.

klubbtävling kallas det om det är höjder under LD..

och för häst heter det inte LD, LC, LB etc längre utan det heter endast hinderhöjderna..

PonniacuP kommer att ridas i LD clearound på onsdagen. På torsdagen börjar laghoppningen som första dagen går i LD bedömning stilhoppning, där efter höjs hindren med 5 cm för varje dag så på fredagen blir det LD+5 och på lördagen blir det LC.

Har man frågor om Ponniacup så kan man ställa dem på gästboken på www.ponniacup.se

/Vilya som är med och arrangerar

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Bison
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka